Në kuadër të zhvillimeve aktuale në Bosnje dhe Hercegovinë dhe rritjes së gjasave për konflikte të armatosura, IFIMES bëri një analizë të situatës aktuale në vend. Ne sjellim pjesët më të rëndësishme dhe më interesante të analizës së gjerë të titulluar “Bosnja dhe Hercegovina 2022: Nga ‘non-paper’ në një luftë zvarritëse”.
***
Kriza politike në Bosnje dhe Hercegovinë nuk është pasojë e vendimit të Përfaqësuesit të Lartë të atëhershëm në BiH (OHR) Valentin Inzko për amendamentet në Ligjin Penal të BiH që kriminalizon dhe sanksionon mohimin e gjenocidit, por një rezultat i planifikuar me kujdes dhe gjatë aktivitetet kryesisht nga anëtari serb i Presidencës së Bosnjë-Hercegovinës Milorad Dodik (SNSD) dhe Presidenti i Bashkimit Demokratik Kroat Dragan Çoviç (HDZBiH), që synonin shpërbërjen e shtetit të Bosnjë-Hercegovinës. Për realizimin e qëllimit të tyre, nëpërmjet Partisë Popullore Evropiane (EPP) dhe qarqeve politike radikale të djathta në Evropë dhe duke përdorur fonde të konsiderueshme me origjinë nga krimi dhe korrupsioni, ata vendosën kontakte dhe siguruan mbështetjen dhe ndihmën e vendeve fqinje. Pritet që Përfaqësuesi i Lartë aktual në BeH Christian Schmidt të miratojë një vendim që ndalon personat e dënuar për krime lufte dhe krime të gjenocidit të përfshihen në jetën publike dhe t’u hiqet të drejtat e tyre qytetare (ndalimi për të kandiduar dhe votuar në zgjedhje) që do të parandalonte nga mbajtja e një posti publik dhe prania në jetën publike. Një vendim i tillë do të ulte tensionet në BiH dhe do të ndalojë poshtërimin dhe fyerjet e mëtejshme të viktimave të luftës.
Kërcënimet ushtarake ruse ndaj Rusisë, të cilat mund të përshkallëzohen në një konflikt ushtarak, janë pasqyrim i situatës aktuale politike në BE, ku nën patronazhin e kryeministrit hungarez Viktor Orban (Fidesz) dhe me ndihmën e Rusisë, ne jemi dëshmitarë të grumbullimeve. të strukturave politiko-kriminale (kryesisht) me orientim politik të djathtë, duke përfshirë grupe profashiste nga Austria, Italia, Spanja, Polonia, Franca, Holanda, Sllovenia, Kroacia, të cilat janë në funksion të interesave ruse dhe veprojnë si politikë. -Lëvizja kriminale L’Internationale.
Synimi i qarqeve politike të listuara është vendosja e një rendi të ri botëror në masën e tyre. Ata e quajnë veten “sovranistë”, të cilët gjoja po kundërshtojnë “globalistët”. Në thelb, këto janë struktura politiko-kriminale që abuzojnë me ndjenjat etnike, fetare, fetare, civilizuese dhe të tjera të qytetarëve në ndjekje të qëllimeve dhe interesave të tyre. Ardhja në pushtet e presidentit të ri të SHBA-së Joseph Biden (D) dhe kancelarit të ri gjerman Olaf Scholz (SPD) në pushtet i shkaktoi një goditje të rëndë qarqeve të listuara politike, synimeve dhe interesave të tyre.
Finalja e dialogut Beograd-Prishtinë – shansi i fundit për shitjen me pakicë të kufijve
Edhe pse arkitektura e kufijve në rajon u kompletua me shpalljen e pavarësisë së Kosovës, faza finale e dialogut mes Beogradit zyrtar dhe Prishtinës është shansi i fundit për një pjesë të qarqeve politike që avokatojnë shitjen me pakicë të kufijve në rajon. Në fakt, për këtë qëllim “non-papers”, që i atribuohen kryeministrit slloven Janez Janša (SDS/EPP), u publikuan me një qëllim të caktuar. Në rajon, sulmet janë të drejtuara ndaj Bosnjë-Hercegovinës dhe Maqedonisë së Veriut. Në Maqedoninë e Veriut, operacioni i inteligjencës “Rösselsprung”/Lëvizja e Knight/ është duke u zhvilluar. Qëllimi i operacionit është të rrëzojë qeverinë legale të kryesuar nga Zoran Zaev (SDSM) dhe të sjellë në pushtet Nikola Gruevski (VMRO-DPMNE), i cili gëzon mbrojtjen e Viktor Orban dhe ka gjetur strehim në Budapest.
Operacioni i inteligjencës “Rösselsprung” u pengua dhe u pengua në momentin e fundit nga një manovër e zbatuar me mjeshtëri nga forcat patriotike maqedonase, pasi pas dorëheqjes së Zoran Zaev u krijua një qeveri e re, po ashtu në krye me LSDM-në, e udhëhequr nga kryeministri Dimitar. Kovaçevski. Në Bosnje dhe Hercegovinë një operacion inteligjence i koduar “Kula” është duke u zhvilluar aktualisht. Ky operacion është i koordinuar edhe nga Budapesti.
Federata e BeH – shtylla kurrizore e sistemit ekonomik të shtetit
Federata e BiH (51% e territorit të BiH) është vendi ku zhvillohen ¾ e transaksioneve ekonomike në Bosnje dhe Hercegovinë. Prandaj, Federata e BeH është shtylla kurrizore e sistemit ekonomik në shtetin e BeH. Në fakt, vitin e kaluar, në periudhën e krizës së Koronës, FBiH regjistroi një suficit prej 120 milionë BAM (60 milionë euro). Nëpërmjet shpërndarjes kriminale dhe të paligjshme të të ardhurave në Autoritetin e Tatimeve Indirekte, i cili menaxhohet nga HDZBiH në emër të FBiH-së dhe shtetit, më shumë se 800 milionë BAM (400 milionë euro) i paguhen çdo vit në mënyrë të pabazë dhe të paligjshme subjektit të Republikës Srpska. , në dëm të Federatës së BiH. Një pjesë e kësaj shume përdoret, ndër të tjera, për korruptimin e zyrtarëve të huaj, të cilët veprojnë kundër BiH-së dhe qytetarëve të saj (dhe subjekteve afariste), të cilët si tatimpagues dhe pagues të tjerë janë ata që paguajnë për këtë. Hulumtimet kishin treguar se 95% e zyrtarëve të BE-së që punojnë në lidhje me BiH janë të ekspozuar ndaj korrupsionit, si dhe se diplomatët e SHBA-së gjithashtu nuk janë të imunizuar ndaj tij. Dragan Çoviç dhe HDZBiH po bllokojnë krijimin e Qeverisë së re të FBiH-së, që është zbatimi i rezultateve nga zgjedhjet e 2018-ës. Në mënyrë të veçantë, ata kushtëzojnë krijimin e qeverisë së re të FBiH-së me miratimin e një ligji të ri zgjedhor që është sipas dëshirës së tyre dhe në përputhje me dëshirat e tyre. Ky është një pengim dhe destabilizim tipik i qëllimshëm (pjesëmarrja në operacionin e inteligjencës “Kula”), sepse Çoviçit e ka të qartë se një ligj zgjedhor sipas dëshirës dhe masës së tij, i cili do të garantonte rizgjedhjen e tij si anëtar kroat i Presidencës së BeH-së, nuk mund të të miratohet. Domethënë, së pari duhet të miratohen ndryshimet kushtetuese, të cilat kërkojnë jo vetëm vullnet politik, por edhe një periudhë të paktën njëvjeçare. Para miratimit të propozimit të miratuar për ndryshimet kushtetuese në Parlamentin e BiH, është e nevojshme të merret mendimi i Komisionit të Venecias. Për më tepër, mund të bëhet ankim në Gjykatën Evropiane të të Drejtave të Njeriut në Strasburg lidhur me zgjidhjet e ofruara kushtetuese. Vetëm pasi të bëhen ndryshimet kushtetuese, ligji i ri zgjedhor mund të miratohet. OSBE këshillon shtetet që të mos modifikojnë legjislacionin e tyre zgjedhor në një vit zgjedhor. Sipas ligjit ekzistues zgjedhor, Bosnja dhe Hercegovina duhet të shpallë zgjedhjet e përgjithshme jo më vonë se gjysma e parë e majit 2022. Gjegjësisht, rreziqe të larta korrupsioni janë zbuluar në veprimet e të dërguarve specialë Matthew Palmer dhe Angelina Eichhorst, të cilët janë duke u përpjekur në atmosferën aktuale të luftës në BiH për të arritur qëllimet dhe interesat e Dragan Çoviqit dhe HDZBiH dhe miratimin e një ligji të ri zgjedhor “brenda natës”. Megjithatë, forcat politike patriotike dhe publiku profesionist e kanë kundërshtuar miratimin e ndryshimeve kushtetuese “brenda natës”.
Bllokimi i emërimit të gjyqtarëve të rinj të Gjykatës Kushtetuese të FBiH
Sipas Kushtetutës së FBiH, Gjykata Kushtetuese përbëhet nga nëntë gjyqtarë. Aktualisht, katër pozicione gjyqtarësh të Gjykatës Kushtetuese të FBiH janë vakante. Më shumë se dy vjet më parë, Këshilli i Lartë Gjyqësor dhe Prokurorial (KLGJP) kishte përfunduar procedurën e punësimit për katër gjyqtarët dhe tani gjithçka varet nga presidenti dhe dy nënkryetarët e FBiH.
Megjithatë, presidenti i FBiH Marinko Čavara (HDZBiH) po pengon procesin duke përdorur të njëjtën matricë të HDZBiH si në rastet e tjera. Konkretisht, ai refuzon të nënshkruajë letrat e emërimit, pavarësisht insistimit të dy nënkryetarëve të FBiH-së (Melika Mahmutbegoviq dhe Milan Dunoviq). Si rezultat, Gjykata Kushtetuese e FBiH-së mezi i plotëson kërkesat e kuorumit.
Në të njëjtën kohë, Këshilli i FBiH për Mbrojtjen e Interesit Vital Kombëtar, anëtarët e të cilit zgjidhen nga gjyqtarët e emëruar të Gjykatës Kushtetuese të FBiH-së, është i paplotë dhe nuk mund të funksionojë. Kjo do të thotë se sa herë që dy të tretat e një grupi parlamentar në Dhomën e Popullit të Parlamentit të FBiH kërkojnë mbrojtjen e interesit jetik kombëtar dhe kur Këshilli duhet të mbajë një qëndrim, në procedurë të rregullt (kur funksiononte Këshilli) ligji përkatës do të ishte tërhiqet nga rendi i ditës derisa Këshilli të marrë vendim për të.
Prandaj, për sa kohë që Këshilli nuk funksionon, për shkak të pengimit të qëllimshëm nga presidenti i FBiH-së, Čavara, i cili po ndjek udhëzimet e HDZBiH-së, çdo ligj për të cilin thirren interesat jetike kombëtare nuk mund të kthehet në rend dite.
Analistët besojnë se në këtë mënyrë HDZBiH kontrollon të gjitha proceset në Dhomën e Popullit të Parlamentit të FBiH. Një nga qëllimet kryesore të HDZBiH-së dhe Dragan Çoviqit është që të parandalojnë miratimin e kornizës ligjore për taksimin e pikave të basteve, e cila rezulton në dëmtimin e buxhetit të shkaktuar nga një mostaksim i tillë. Parandalimi i emërimit të gjyqtarëve është pjesë përbërëse e strategjisë së HDZBiH-së për bllokimin e miratimit të çfarëdo ligji që ata nuk duan të miratohet. Domethënë, kjo është arsyeja pse ekziston “interesi jetik kombëtar i “biseduesve”. Qëllimi i HDZ BiH është të dëmtojë buxhetin, domethënë të shmangë pagesat që duhet t’i paguhen buxhetit të FBiH-së, dhe jo drejtuesve të HDZBiH-së dhe oligarkisë së tyre.
Operacioni i inteligjencës “Kula” synon të shkatërrojë shtetin e BiH përmes “ventilatorëve”
Afera e inskenuar “Ventilatorët”, e cila është pjesë e operacionit të inteligjencës “Kula”, nuk ka asnjë lidhje të vërtetë me prokurimin e ventilatorëve dhe nuk është arsyeja, por shkaku për të përpunuar kryeministrin e FBiH-së Fadil Novaliq, për të dobësuar më tej Qeverinë e FBiH-së. dhe të zvogëlojë rezultatet që ka arritur. Qëllimi përfundimtar është rrëzimi i sistemit ekonomik të FBiH-së, si një fazë në shkatërrimin e shtetit të Bosnjë-Hercegovinës. Për më tepër, bashkëpunëtorët më të afërt të Novaliqit janë duke u sulmuar, përgjuar ilegalisht, kërcënuar dhe nën presion nga prokurorët. Kërcënimet ndaj punonjësve në kabinetin e kryeministrit Novaliq dhe aktivitete të ngjashme përbëjnë veprime të paligjshme të prokurorëve dhe pengim të drejtësisë. Frikësimi dhe presioni ndaj bashkëpunëtorëve të tij më të afërt nuk është befasi. Gjithçka po bëhet qëllimisht me qëllim të dobësimit dhe izolimit të mëtejshëm të kryeministrit Novaliq me qëllimin përfundimtar shkatërrimin e tij të plotë. Deri më tani, ata nuk kanë qenë të suksesshëm në qëllimin e tyre.
Një nga çelësat e shkatërrimit të BeH janë edhe sulmet ndaj sistemit ekonomik/monetar të BeH. Për shembull, modeli i inteligjencës i përdorur kundër kryeministrit Fadil Novaliq është i ngjashëm me atë që u përdor kundër Ante Markoviqit, Presidentit të Këshillit Ekzekutiv Federal (Qeverisë) të RSFJ-së ose në fazat e hershme me krijimin e aferës Agrokomerc për qëllimet e dëmtimit të sistemit ekonomik të një shteti. BiH është një shtet i bllokuar, ndërsa degët ekzekutive, legjislative dhe gjyqësore të qeverisë së saj janë në duart e mohuesve të holokaustit dhe gjenocidit. Në rrethana të tilla, Qeveria e FBiH-së po arrin ta mbajë BiH “të gjallë”. Në kuadër të operacionit të inteligjencës “Kula” po përdoren edhe portalet e lajmeve në internet. Në Bosnje dhe Hercegovinë ka rreth 600 portale lajmesh. Një e treta e tyre prodhojnë “fake news” dhe kanë themelues dhe financime të dyshimta dhe jo transparente. Operacioni “Kula” parashikohet të shkaktojë konflikt ndërboshnjak, si prelud i një konflikti të armatosur në BeH.
Modifikimi i operacionit “Kula” – shkaktimi i konfliktit ndërboshnjak
Në një atmosferë të ngarkuar në BeH, në fillim të dhjetorit 2021 minatorët dolën në rrugë dhe popullata gjithmonë përgjigjet emocionalisht ndaj zhvillimeve të tilla. Synimi ishte të fillonte një valë dhune për të cilën do të akuzohej faktori politik boshnjak dhe të fillonte një konflikt në këtë mënyrë. Një pjesë e aktorëve në Sarajevë u tërhoqën pa dashje në operacionin e inteligjencës “Kula”, ndërsa një pjesë tjetër, ku përfshihen individë të sistemit gjyqësor, e veçanërisht prokurorët, me dashje u përfshinë dhe u shpërblyen për kontributin e tyre.
Duke qenë se kjo pjesë e operacionit të inteligjencës “Kula” u ekspozua, operacioni i inteligjencës “Kula” duhej modifikuar. Gjegjësisht, në periudhën e ardhshme do të ketë një shfaqje të konflikteve në territorin e Kantonit Una-Sana (USK), i cili është një kanton me shumicë boshnjake. Situata tashmë po destabilizohet përmes nisjes së grevave, paqëndrueshmërisë politike në autoritetet kantonale, forcimit të “autonomistëve” të Fikret Abdiqit. Aktivitete të tilla do të intensifikohen në periudhën e ardhshme. Në fakt, pjesë e këtyre aktiviteteve është edhe drejtimi i planifikuar i mërgimtarëve nga Lindja e Mesme në këtë kanton. Qëllimi është që të fillojë sërish një konflikt i armatosur mes boshnjakëve në zonë, i cili daton që nga viti 1993, në mënyrë që faktori politik boshnjak (dhe jo faktori politik serb dhe/ose kroat) të akuzohet për fillimin e konfliktit të armatosur. Në këtë mënyrë, Bosnja dhe Hercegovina do të paraqitej si e paqëndrueshme, pasi një zhvillim i tillë do të tregonte se në BeH edhe boshnjakët janë në konflikt mes tyre.
Analistët besojnë se autoritetet e Bosnje dhe Hercegovinës dhe Federata e BiH-së, si dhe forcat ushtarake ndërkombëtare, duhet të intensifikojnë praninë dhe angazhimin e tyre në territorin e Kantonit Una-Sana në mënyrë që të veprojnë parandalues për të parandaluar një ndër-boshnjak ( konflikt i armatosur.
Vendi nevralgjik i rrethit Brčko për konfliktet në BiH
Kërcënimet e sigurisë janë zbuluar në zonën e çmilitarizuar të Distriktit Brčko të BiH, një njësi administrative vetëqeverisëse nën sovranitetin e Bosnje dhe Hercegovinës. Kërcënimet kanë të bëjnë me mosrespektimin e Nenit 7, Statutit të Distriktit Brčko të BiH, Nenit 1 në lidhje me nenin 77, Statutit të Distriktit të Brçkos të BiH, dhe Pikës 13, Vendimit Përfundimtar të Arbitrazhit për Distriktin Brčko të BiH-së, veçanërisht Aneksit të 18 gusht 1999. Mbikëqyrësi i distriktit të Brçkos, Michael Scanlan dhe përfaqësuesit e OHR janë informuar gjithashtu për tranzitin e automjeteve të blinduara, automjeteve për qëllime speciale dhe oficerëve të policisë së Ministrisë së Punëve të Brendshme të Republikës Srpska (MUPRS) që mbanin armë të gjata dhe municione pa njoftim paraprak për tranzit nëpër territorin e Qarkut. Po ashtu, është regjistruar edhe transport i paparalajmëruar i armëve në të gjithë territorin e Qarkut, si dhe armatosja e paligjshme e qytetarëve dhe prania e njësive paraushtarake. Mbikëqyrësi Scanlan është përgjegjës edhe për aspektin ushtarak të zbatimit të vendimit përfundimtar të arbitrazhit, por nuk është përgjigjur me largimin e kreut të Policisë së Qarkut Goran Pisiq, i cili kishte mbuluar transportin ushtarak dhe armatimin e serbëve në Brçko. . Një sërë lëshimesh ka bërë edhe kryetari i rrethit të Bërçkos, Esed Kadriq, i cili nuk kishte marrë masat e duhura, si dhe nuk e kishte larguar shefin e Policisë Pisiq. Mbikëqyrësi Scanlan dërgon raporte për situatën në rrethin Brčko që nuk janë të besueshme dhe nuk pasqyrojnë situatën e vërtetë në terren. Në këtë mënyrë ai parandalon mbërritjen dhe dislokimin e forcave ushtarake amerikane si një formë e veprimit parandalues për parandalimin e një konflikti të armatosur. Për më tepër, deklaratat e kryebashkiakut Kadriq krijojnë një imazh të rremë për situatën e kënaqshme të sigurisë në distriktin Brčko, i cili është bërë pika më nevralgjike për shpërthimin e një konflikti të armatosur në Bosnje dhe Hercegovinë. Neni 1, paragrafi 4 i Statutit të Distriktit të Brçkos rregullon “Kushtetuta e Bosnjë-Hercegovinës, si dhe ligjet dhe vendimet përkatëse të institucioneve të Bosnjë-Hercegovinës, janë drejtpërdrejt të zbatueshme në të gjithë territorin e Distriktit. Ligjet dhe vendimet e të gjitha autoriteteve të qarkut duhet të jenë në përputhje me ligjet përkatëse dhe vendimet e institucioneve të Bosnje-Hercegovinës. nuk ishte në përputhje me kushtetutën, duhet respektuar në rreth. Prandaj, mbikëqyrësi Scanlan është përgjegjës për lejimin e shënimit të Ditës jokushtetuese të Republikës Srpska në Distrikt, domethënë për mosmarrjen e masave të duhura që ai si Mbikëqyrës ka në dispozicion.
Incidente dhe praktika të tilla duhet të ndalen dhe përgjegjësit duhet të sanksionohen. Protokolli për tranzitin e formacioneve dhe aseteve ushtarake dhe policore nëpër territorin e çmilitarizuar të Distriktit nuk është zbatuar dhe as Vendimi Përfundimtar i Arbitrazhit për Distriktin Brčko të BiH dhe anekset e tij.
Analistët besojnë se Republika Srpska synon të dërgojë në Distriktin Brčko të BiH-së një brigadë të lehtë policie me rreth 1000 policë specialë, e cila do të mbyllte hermetikisht territorin dhe do të siguronte krijimin e një korridori midis pjesës lindore dhe perëndimore të Republikës Srpska. Mbikëqyrësi Scanlan vepron si lobues i Milorad Dodik dhe SNSD. Prandaj, kërkohet të vendoset mbikëqyrja mbi punën e Mbikëqyrësit Scanlan. Në vend të shkarkimit të Shefit të Policisë së Qarkut Goran Pisiq, “Mbikëqyrësi përgëzoi punën e policisë së Bërçkos në muajt e fundit si shembull profesionalizmi dhe përkushtimi për t’i shërbyer komunitetit që të gjithë zyrtarët në distrikt duhet të imitojnë.[4] ”
Eliminimi i SHBA dhe ndikimi i saj në zgjidhjen e situatës në BeH
Anëtari serb i Presidencës së BiH Milorad Dodik deklaroi: “E ardhmja e BiH është në një dialog midis politikanëve vendas në plejadën Erdogan, Vuçiç dhe Milanoviç”. Nënkuptohet pjesa e pashprehur e deklaratës se kjo do të bëhet “në bashkëpunim me Rusinë”. Dodik mbështet iniciativën e presidentit turk dhe atij serb, Rexhep Tajip Erdogan dhe Aleksandar Vuçiq, të cilën më herët e prezantoi edhe presidenti kroat Zoran Milanoviç, sipas së cilës ata duhet të ndërmjetësojnë për zgjidhjen e situatës ekzistuese në BeH mes boshnjakëve; serbët dhe kroatët. Dodik beson se çdo ndërhyrje tjetër në zhvillimet në BiH nuk do të jepte asgjë të mirë.
Analistët besojnë se iniciativa që Serbia, Kroacia dhe Turqia, në koordinim me Rusinë, të zgjidhin situatën në Bosnje dhe Hercegovinë është një përpjekje për të eliminuar ndikimin e SHBA-së si vendi kyç për sigurimin e paqes dhe stabilitetit në Bosnje dhe Hercegovinë dhe Rajon. Kjo është një përpjekje perfide për të sjellë institucionalisht Rusinë dhe Turqinë në Bosnjë dhe Hercegovinë dhe në rajon. Turqia është anëtare e Këshillit për Zbatimin e Paqes (PIC) dhe ajo duhet të koordinojë aktivitetet e saj me anëtarët e tjerë të PIC. Pa një koordinim të tillë, Turqia rrezikon të tërhiqet në aktivitete shumë të rrezikshme për shitjen me pakicë të kufijve në Ballkan. Synimet e kësaj nisme u penguan menjëherë, ndërsa kryetari i Partisë për Veprim Demokratik (SDA) Bakir Izetbegoviq bëri një gabim strategjik kur u takua së fundi me kryeministrin kroat Andrej Plenkoviq (HDZ) dhe kështu e legjitimoi atë si aktor në procesi i zgjidhjes së situatës në BeH. Çfarë do të ndodhte nëse Bosnja dhe Hercegovina do të përfshihej në procesin e miratimit të ligjit zgjedhor në Kroaci, pasi Kroacia është përfshirë në mënyrë aktive në miratimin e ligjit zgjedhor në BeH dhe ka alarmuar BE-në dhe komunitetin ndërkombëtar për këtë çështje të brendshme politike të BiH.
Operacioni i inteligjencës “Kula” është zbardhur dhe është bërë e qartë se kush qëndron pas tij. Kryeministri hungarez Viktor Orban nuk e anuloi vizitën e paralajmëruar në Bosnje dhe Hercegovinë për shkak të pandemisë së koronavirusit por për shkak të ekspozimit të operacionit të inteligjencës “Kula” dhe rolit të tij në të, si dhe për faktin se Gjykata Ndërkombëtare Penale (ICC) kishte hapur një rast për BiH dhe po punon për parandalimin e konfliktit dhe regjistrimin e të gjithë atyre që me veprimet e tyre nxisin një konflikt të mundshëm të armatosur në BiH dhe vuajtje të reja që mund të rezultojnë prej tij. ICC-ja u kishte dërguar një paralajmërim të qartë të gjithëve që punonin për shpërbërjen e BeH-së, nga shpërndarja e “non-papers” të ndryshme deri te nxitja e një konflikti të armatosur, se ata mund të ndajnë fatin e Slobodan Millosheviqit, Radovan Karaxhiqit, Ratko Mlladiqit dhe të tjerëve që kanë është proceduar dhe dënuar nga Gjykata Penale Ndërkombëtare për ish-Jugosllavinë (ICTY). Zyra e Prokurorit të BeH-së ka detyrimin që të fillojë procedurë sipas detyrës zyrtare kundër zyrtarëve vendas dhe të huaj të cilët punojnë në shpërbërjen e Bosnjë-Hercegovinës dhe të cilët me veprimet e tyre nxisin konflikt të armatosur dhe minojnë paqen dhe stabilitetin, që është veprim në mënyrë jokushtetuese dhe të paligjshme. .
Analistët paralajmërojnë situatën e vështirë të sigurisë dhe politike në Bosnje dhe Hercegovinë dhe faktin se kërcënimet kryesore të sigurisë ndaj Bosnjë-Hercegovinës nuk vijnë vetëm nga Rusia, por edhe nga anëtarët e BE-së dhe NATO-s, si Kroacia, Hungaria, Sllovenia, Polonia dhe disa. Shtete te tjera. Këto fakte janë një çështje serioze për udhëheqjen e BE-së dhe NATO-s në lidhje me rolin e anëtarëve të tyre në nxitjen e një konflikti lufte në BiH. Fakti që situata në Evropë është komplekse dhe e ndërthurur me interesa policentrike dhe qendra pushteti, nënkupton se një konflikt i mundshëm lufte në BeH nuk do të ishte një konflikt lokal apo rajonal, por do të prekte një pjesë të madhe të Evropës. Duke qenë se historia është mësuesja e jetës, nuk duhet harruar se Lufta e Parë Botërore në fakt filloi në kryeqytetin e BiH, Sarajevë. Nëse aktivitetet shkatërruese nuk ndalen, BiH do të kalojë shpejt nga “non-papers” në një “luftë zvarritëse” dhe të gjithë të përfshirët, nëse vendoset përgjegjësia e tyre, mund të sanksionohen. Bosnja dhe Hercegovina nuk do të ishte sjellë në situatën aktuale nëse institucionet e drejtësisë do të përgjigjeshin në mënyrë të duhur dhe me kohë ndaj të gjithë atyre që shkelin kushtetutën dhe ligjin, që cenojnë paqen dhe stabilitetin në vend./IFIMES
Përshtati në shqip:Argumentum.al
Ljubljana/Bruksel/Uashington, 24 janar 2022