• SHQIPËRI
  • KOSOVË
  • MAQEDONIA E VERIUT
  • MALI I ZI
  • Revista në PDF
13 Korrik, 2025
Edicion Special
  • KREU
  • EKONOMI

    Bullgaria gati të përdorë euron nga 1 janari 2026

    Banka e Shqipërisë ul normën bazë të interesit nga 2,75% në 2,5%

    Zëvendësministrja Olta Manjani në Pekin: Shqipëria e angazhuar për fuqizimin e rolit të saj në arenën globale

    DW: Shqipëria drejt rekordit të 15 milionë turistëve

    Asambleja FED Invest: Ofertë unike për financimin e qëndrueshëm dhe gjithëpërfshirës në Shqipëri

    Guvernatori Sejko në prezantimin e Raportit të Tranzicionit të BERZH 2024-2025

  • POLITIKË

    Ministri Hasani në Forumin e Dubrovnikut: Ballkani Perëndimor nuk është dhomë pritjeje – është pjesë e thelbit strategjik të Europës

    Ministri Hasani në Srebrenicë për përkujtimin e 30-vjetorit të gjenocidit

    Bullgari/ Spiropali takon Radev: Ndajmë të njëjtin vizion mbi sfidat e sigurisë në rajon

    Konferenca për Ukrainën në Romë/ Rama: Shqipëria, krah partnerëve europianë sa herë që Ukraina ka nevojë

    Raporti për Shqipërinë, Spiropali: Vlerësim i progresit në rrugën drejt BE-së

    Lirohet nga burgu ish-deputeti Ervin Salianji: Do të vijoj betejën në Strasburg

    Korçë, inaugurohet godina e re e Konsullatës së Përgjithshme të Greqisë

    Suddeutsche Zeitung”: Edi Rama, pikturë dhe pushtet

    Bushati takon Sekretarin amerikan: Rubio pranoi ftesën e Ramës për të vizituar Tiranën

  • SOCIALE / KULTURË

    Komuniteti Malazez në Shqipëri feston Ditën e Shtetformimit të Malit të Zi dhe 7-vjetorin e Shoqatës ZCGA

    Daim Iljazi në “lundrimin” e tij të tetë poetik!

    ”National Geographic”: Riviera Shqiptare mbetet perfekte për një udhëtim me makinë

    35 vjet nga hyrja në ambasada

    “Kandidati për Kandidat”/Një satirë e thellë për politikën shqiptare, nga Arben Çejku

    Siguria e gazetarëve, Metani: Bashkëpunimi me mediet, thelbësor për transparencën dhe llogaridhënien

    Java Kulturore Italiane nga 1–8 Qershor/ Një festë që bashkon Italinë dhe Shqipërinë me kulturë, muzikë, shije dhe traditë.

  • INTERVISTA

    EKSKLUZIVE/ Ambasadori palestinez në Shqipëri, Z. Sami Mhanna bën thirrje për Drejtësi dhe Paqe në Gaza: Ne meritojmë të jetojmë në dinjitet si kombet e tjera!

    Ekskluzive/Ambasadori dhe shkrimtari kroat Zlatko Kramarić: Trashëgimia e Titos dhe sfidat e Ballkanit në rendin e ri botëror

    Përmbyllja e Misionit Diplomatik/Ambasador Dancho Markovski: “Forcimi i Marrëdhënieve Shqipëri–Maqedoni e Veriut për një të ardhme të përbashkët Evropiane”

    100 Vjetori i Marrëdhënieve Diplomatike Shqipëri-Rusi: “Ambasadori A. Zaytsev flet për të ardhmen, bashkëpunimin ekonomik dhe paqen në kontekstin e zhvillimeve globale”

    EKSKLUZIVE/Ambasadorja e Kinës në Shqipëri,  Znj. Pang Chunxue: Potencial i madh bashkëpunimi mes dy vendeve!

    Ekskluzive/ Ambasadori ukrainas në Shqipëri, z.Volodymyr Shkurov: “Asgjë për Ukrainën pa Ukrainën”- Kërkojmë një Paqe të Drejtë dhe të Garantuar!

    “Shqipëria në Samitin e Klimës në Azerbajxhan: Angazhimi për Financimin e Gjelbër dhe Masat për Ndryshimet Klimatike”

  • OP/ED
    Flags of the USA and the European Union. American Flag and EU Flag. Flag inside stars. World flag concept.

    Aleatë dhe partnerë po, vasalë jo!

    Miti serb për Kosovën sipas historianit gjerman, Holm Sundhaussen!

    Turqia: Ura strategjike mes Lindjes, Azisë dhe Evropës

    Aspektet Kryesore të Politikës së Jashtme të Pavarur dhe të Bazuar në Interesin Kombëtar të Azerbajxhanit

    Shqipëria në Detin e Hapur të Gjeopolitikës: Koha për të rishikuar aleancat…

    Polonia, President i ri, telashe të vjetra!

    80-vjet nga Lufta e Dytë Botërore/ Historia si udhërrëfyes për të ardhmen!

  • RAJONI
    • All
    • KOSOVA
    • MALI I ZI
    • MAQEDONI

    NJË POPULL I VOGËL, POR ME BËMA TË MËDHA

    Komuniteti Malazez në Shqipëri feston Ditën e Shtetformimit të Malit të Zi dhe 7-vjetorin e Shoqatës ZCGA

    Maqedoni e Veriut/ Thellohen përplasjet me Bullgarinë, rritet skepticizmi

    Ndihmëssekretari i Shtetit do të vizitojë Kosovën, Serbinë dhe Bosnjë e Hercegovinën

    Hapet Konsullata e Përgjithshme e Shqipërisë në Strugë/ Ministri Hasani: “Shërbime më pranë qytetarëve dhe një hap përpara në marrëdhëniet me Maqedoninë e Veriut”

    Sveçla: Numri nga i cili erdhi kërcënimi me bombë në Kuvend lidhet me Ratko Mlladiçin

  • MAGAZINË

    Paris 2024/ Mundësi rus Chermen Valiev i jep Shqipërisë medaljen e parë Olimpike

    Ndahet nga jeta Agim Doçi, poeti dhe tekstshkruesi i qindra këngëve të festivaleve shqiptare

    Krijimtari dhe biznes, rrugëtimi i ndërthurur i markës së veshjeve Dren Abazi Brand

    Ndahet nga jeta “Nderi i Kombit”, aktori i mirënjohur Mirush Kabashi

    Ndahet nga jeta aktori i shquar i humorit, Zef Deda!

    Kualifikimi në Euro 2024, Rama: Faleminderit edhe njëherë 1000 herë kuqezinjve!

    Ndërron jetë në fushën e futbollit ganezi Raphael Dwamena, sulmuesi i Egnatias

    20-vjeçari Carlos Alcaraz i jep fund mbretërimit të Novak Djokovic për të fituar titullin e parë të Wimbledon.

    Ndahet nga jeta Tina Turner, mbretëresha e Rock ‘n’ Roll

  • TË TJERA
    • FOKUS
    • JO VETËM LAJM
    • REALPOLITIK
    • KINA-HORIZONT
  • English
No Result
View All Result
Argumentum
  • KREU
  • EKONOMI

    Bullgaria gati të përdorë euron nga 1 janari 2026

    Banka e Shqipërisë ul normën bazë të interesit nga 2,75% në 2,5%

    Zëvendësministrja Olta Manjani në Pekin: Shqipëria e angazhuar për fuqizimin e rolit të saj në arenën globale

    DW: Shqipëria drejt rekordit të 15 milionë turistëve

    Asambleja FED Invest: Ofertë unike për financimin e qëndrueshëm dhe gjithëpërfshirës në Shqipëri

    Guvernatori Sejko në prezantimin e Raportit të Tranzicionit të BERZH 2024-2025

  • POLITIKË

    Ministri Hasani në Forumin e Dubrovnikut: Ballkani Perëndimor nuk është dhomë pritjeje – është pjesë e thelbit strategjik të Europës

    Ministri Hasani në Srebrenicë për përkujtimin e 30-vjetorit të gjenocidit

    Bullgari/ Spiropali takon Radev: Ndajmë të njëjtin vizion mbi sfidat e sigurisë në rajon

    Konferenca për Ukrainën në Romë/ Rama: Shqipëria, krah partnerëve europianë sa herë që Ukraina ka nevojë

    Raporti për Shqipërinë, Spiropali: Vlerësim i progresit në rrugën drejt BE-së

    Lirohet nga burgu ish-deputeti Ervin Salianji: Do të vijoj betejën në Strasburg

    Korçë, inaugurohet godina e re e Konsullatës së Përgjithshme të Greqisë

    Suddeutsche Zeitung”: Edi Rama, pikturë dhe pushtet

    Bushati takon Sekretarin amerikan: Rubio pranoi ftesën e Ramës për të vizituar Tiranën

  • SOCIALE / KULTURË

    Komuniteti Malazez në Shqipëri feston Ditën e Shtetformimit të Malit të Zi dhe 7-vjetorin e Shoqatës ZCGA

    Daim Iljazi në “lundrimin” e tij të tetë poetik!

    ”National Geographic”: Riviera Shqiptare mbetet perfekte për një udhëtim me makinë

    35 vjet nga hyrja në ambasada

    “Kandidati për Kandidat”/Një satirë e thellë për politikën shqiptare, nga Arben Çejku

    Siguria e gazetarëve, Metani: Bashkëpunimi me mediet, thelbësor për transparencën dhe llogaridhënien

    Java Kulturore Italiane nga 1–8 Qershor/ Një festë që bashkon Italinë dhe Shqipërinë me kulturë, muzikë, shije dhe traditë.

  • INTERVISTA

    EKSKLUZIVE/ Ambasadori palestinez në Shqipëri, Z. Sami Mhanna bën thirrje për Drejtësi dhe Paqe në Gaza: Ne meritojmë të jetojmë në dinjitet si kombet e tjera!

    Ekskluzive/Ambasadori dhe shkrimtari kroat Zlatko Kramarić: Trashëgimia e Titos dhe sfidat e Ballkanit në rendin e ri botëror

    Përmbyllja e Misionit Diplomatik/Ambasador Dancho Markovski: “Forcimi i Marrëdhënieve Shqipëri–Maqedoni e Veriut për një të ardhme të përbashkët Evropiane”

    100 Vjetori i Marrëdhënieve Diplomatike Shqipëri-Rusi: “Ambasadori A. Zaytsev flet për të ardhmen, bashkëpunimin ekonomik dhe paqen në kontekstin e zhvillimeve globale”

    EKSKLUZIVE/Ambasadorja e Kinës në Shqipëri,  Znj. Pang Chunxue: Potencial i madh bashkëpunimi mes dy vendeve!

    Ekskluzive/ Ambasadori ukrainas në Shqipëri, z.Volodymyr Shkurov: “Asgjë për Ukrainën pa Ukrainën”- Kërkojmë një Paqe të Drejtë dhe të Garantuar!

    “Shqipëria në Samitin e Klimës në Azerbajxhan: Angazhimi për Financimin e Gjelbër dhe Masat për Ndryshimet Klimatike”

  • OP/ED
    Flags of the USA and the European Union. American Flag and EU Flag. Flag inside stars. World flag concept.

    Aleatë dhe partnerë po, vasalë jo!

    Miti serb për Kosovën sipas historianit gjerman, Holm Sundhaussen!

    Turqia: Ura strategjike mes Lindjes, Azisë dhe Evropës

    Aspektet Kryesore të Politikës së Jashtme të Pavarur dhe të Bazuar në Interesin Kombëtar të Azerbajxhanit

    Shqipëria në Detin e Hapur të Gjeopolitikës: Koha për të rishikuar aleancat…

    Polonia, President i ri, telashe të vjetra!

    80-vjet nga Lufta e Dytë Botërore/ Historia si udhërrëfyes për të ardhmen!

  • RAJONI
    • All
    • KOSOVA
    • MALI I ZI
    • MAQEDONI

    NJË POPULL I VOGËL, POR ME BËMA TË MËDHA

    Komuniteti Malazez në Shqipëri feston Ditën e Shtetformimit të Malit të Zi dhe 7-vjetorin e Shoqatës ZCGA

    Maqedoni e Veriut/ Thellohen përplasjet me Bullgarinë, rritet skepticizmi

    Ndihmëssekretari i Shtetit do të vizitojë Kosovën, Serbinë dhe Bosnjë e Hercegovinën

    Hapet Konsullata e Përgjithshme e Shqipërisë në Strugë/ Ministri Hasani: “Shërbime më pranë qytetarëve dhe një hap përpara në marrëdhëniet me Maqedoninë e Veriut”

    Sveçla: Numri nga i cili erdhi kërcënimi me bombë në Kuvend lidhet me Ratko Mlladiçin

  • MAGAZINË

    Paris 2024/ Mundësi rus Chermen Valiev i jep Shqipërisë medaljen e parë Olimpike

    Ndahet nga jeta Agim Doçi, poeti dhe tekstshkruesi i qindra këngëve të festivaleve shqiptare

    Krijimtari dhe biznes, rrugëtimi i ndërthurur i markës së veshjeve Dren Abazi Brand

    Ndahet nga jeta “Nderi i Kombit”, aktori i mirënjohur Mirush Kabashi

    Ndahet nga jeta aktori i shquar i humorit, Zef Deda!

    Kualifikimi në Euro 2024, Rama: Faleminderit edhe njëherë 1000 herë kuqezinjve!

    Ndërron jetë në fushën e futbollit ganezi Raphael Dwamena, sulmuesi i Egnatias

    20-vjeçari Carlos Alcaraz i jep fund mbretërimit të Novak Djokovic për të fituar titullin e parë të Wimbledon.

    Ndahet nga jeta Tina Turner, mbretëresha e Rock ‘n’ Roll

  • TË TJERA
    • FOKUS
    • JO VETËM LAJM
    • REALPOLITIK
    • KINA-HORIZONT
  • English
No Result
View All Result
Argumentum
No Result
View All Result
Home JO VETEM LAJM

Evropa ka nevojë për një mënyrë të re bashkëpunimi

5 Maj, 2025
in JO VETEM LAJM
A A
Share on FacebookShare on Twitter

Sophia Besch – Richard Youngs*

Evropa po përballet me një moment transformues. Si agresioni rus ashtu edhe antiliberalizmi politik dhe ekonomik i administratës Trump po kërcënojnë kohezionin dhe stabilitetin e kontinentit. Në përgjigje, Evropa po shqyrton zgjidhje të shpejta, të tilla si mbledhja e më shumë parave për mbrojtje – përmes shpenzimeve nga vendet individuale dhe kredive nga Bashkimi Evropian – dhe formimi i koalicioneve më të vogla të shteteve për të bashkuar qeveritë me të njëjtat mendime. Këto arna do ta ndihmojnë Evropën të kalojë trazirat e menjëhershme, por nuk do të zgjidhin sfidat më themelore politike dhe të sigurisë së kontinentit. Në vend të kësaj, qeveritë evropiane duhet të hartojnë një rend të ri rajonal përmes të cilit ato mund të arrijnë një Evropë më të sigurt.

Dy aleancat kryesore të shteteve evropiane, Bashkimi Evropian dhe NATO, shumë shpesh janë të paralizuara. BE-ja ka luftuar për të zbatuar reformat shumë të nevojshme dhe është e penguar nga dallimet në rritje midis shteteve anëtare të saj. NATO, nga ana e saj, është mbështetur te Shtetet e Bashkuara për të organizuar sigurinë evropiane si e para midis të barabartëve të aleancës. Një politikë efektive e sigurisë dhe mbrojtjes varet nga një ndjenjë e përbashkët e bashkësisë politike, të cilën një varg krizash të njëpasnjëshme – duke përfshirë krizën financiare të eurozonës, Brexit, pandeminë COVID-19 dhe pushtimin në shkallë të plotë të Ukrainës nga Rusia – e ka varfëruar. Pa fuqinë disiplinuese të lidershipit amerikan, evropianët duhet të bien dakord mes tyre për atë që saktësisht po mbrojnë dhe pse.

Zgjidhjet deri më tani nuk pasqyrojnë thellësinë dhe kompleksitetin e rregullimeve të nevojshme për të mbrojtur rendin evropian. Nga njëra anë, ka udhëheqës shtetërorë, politikëbërës dhe analistë që vazhdojnë të këmbëngulin se kontinenti mund të arrijë unitet më të madh vetëm përmes integrimit më të thellë brenda BE-së. Nga ana tjetër, qeveritë evropiane po përpiqen të përparojnë shpejt interesat e tyre të mbrojtjes dhe sigurisë përmes koalicioneve ad hoc të vullnetit, në të cilat grupe të vogla shtetesh mblidhen për të adresuar sfida specifike të politikave – së fundmi, për të diskutuar zgjidhje për konfliktin në Ukrainë. Edhe pse këto koalicione mund të anashkalojnë mungesën e kohezionit politik të bllokut dhe të ofrojnë shpejtësi dhe fleksibilitet për t’u përballur me sfidat urgjente, atyre u mungon llogaridhënia, mbikëqyrja dhe qasja në buxhetet institucionale dhe planifikimi i integruar, të cilat të gjitha kufizojnë ndikimin e tyre.

Qeveritë evropiane duhet të përqafojnë një rend rajonal të ndryshëm. Pa një ndryshim sistemik, kontinenti nuk do të jetë në gjendje t’i përballojë stuhitë gjeopolitike që kanë trazuar shumë nga supozimet e tij strategjike të kahershme, përfshirë idenë se do të gëzojë gjithmonë mbështetjen ushtarake të Shteteve të Bashkuara. Për të siguruar sigurinë afatgjatë të Evropës dhe për të adresuar sfida të tjera të ngutshme politike, qeveritë evropiane duhet të krijojnë aleanca më fluide dhe fleksibile. Vendosja e një sistemi të ri paralel me BE-në, në të cilin grupe të ndryshme shtetesh evropiane mund të bashkëpunojnë në fusha të caktuara të politikës, do të kapërcente shumë nga pengesat aktuale burokratike dhe ideologjike të bllokut dhe do t’u lejonte evropianëve të formonin një aleancë të re, më të vetëmjaftueshme dhe më demokratikisht të përgjegjshme që mbron më mirë rendin liberal të Evropës.

Gjatë shumë krizave gjatë dy dekadave të fundit, shtetet anëtare të BE-së kanë premtuar vazhdimisht të reformojnë strukturat dhe procedurat e hollësishme institucionale të bllokut, duke përfshirë ato që lidhen me vendimmarrjen, buxhetimin dhe pjesëmarrjen e qytetarëve. Megjithatë, ndryshime të tilla nuk janë materializuar. Edhe pse të gjitha qeveritë evropiane besojnë se BE-ja ka nevojë për reformë, ato nuk mund të bien dakord për natyrën e saj. Disa shtete anëtare përfitojnë nga konfigurimi aktual më shumë se të tjerët dhe kështu i rezistojnë një rishpërndarjeje të pushtetit dhe burimeve, dhe shumica e qeverive kombëtare ngurrojnë të heqin dorë plotësisht nga sovraniteti i tyre. Institucionet e BE-së, për më tepër, favorizojnë menaxhimin teknokratik mbi ndryshimet shkatërruese; inercia burokratike dhe kompleksiteti ligjor bllokojnë përpjekjet ambicioze. Si rezultat, status quo-ja shumë e kritikuar vazhdon.

Për të anashkaluar faktin se BE-ja dhe NATO-ja të dyja përpiqen të përgjigjen ndaj llojit të çrregullimit politik që buron nga administrata e dytë e Presidentit të SHBA-së Donald Trump, qeveritë evropiane janë tërhequr nga ndërtimi i koalicioneve të vullnetit të mirë. Kjo strategji ka tërheqjet e saj: udhëheqësit mund të zgjedhin se kë duan të konsultohen për çdo çështje specifike dhe mund të anashkalojnë proceset e ngadalta dhe burokratike institucionale. Një shembull i spikatur i kohëve të fundit është koalicioni i përqendruar në Ukrainë, i cili filloi me takime të vogla të udhëheqësve evropianë të organizuara nga Franca dhe Mbretëria e Bashkuar në mars të vitit 2025 për të koordinuar ndihmën ushtarake, trajnimin dhe planifikimin e pasluftës për Ukrainën jashtë kornizave të BE-së ose NATO-s. Ky model tani diskutohet shpesh si një plumb i argjendtë për të anashkaluar paralizën strategjike të Evropës. Por në realitet, koalicionet e atyre që janë të gatshëm janë më të përshtatshme për politikë, jo për politikë. Grupet e ngushta të përbëra nga vende që mund të mobilizojnë burime të konsiderueshme politike dhe ekonomike shpesh përfundojnë duke përjashtuar shtetet e vogla dhe të mesme, duke i lënë ato të alienuara dhe të margjinalizuara. Kjo është pikërisht ajo që ndodhi me grupimin e Ukrainës: pas kundërshtimit nga shtetet e përjashtuara, koalicioni u zgjerua me shpejtësi për të përfshirë 31 vende. Si rezultat, ai tani përfshin disa anëtarë që ose nuk janë të gatshëm ose nuk janë në gjendje të kontribuojnë ndjeshëm, gjë që e zbeh efektivitetin e tij dhe ilustron se si një mekanizëm i projektuar për shpejtësi dhe kohezion mund të bëhet po aq i vështirë sa institucionet që kërkon të anashkalojë.

Për më tepër, koalicionet ad hoc janë shumë të dobëta për të organizuar diskutime afatgjata mbi politikat dhe nuk janë në gjendje të menaxhojnë mbivendosjet midis fushave të ndryshme të politikës – për shembull, midis ndryshimeve klimatike dhe sigurisë – sepse ato kanë tendencë të adresojnë çështje të vetme në mënyrë të izoluar. Koalicionet gjithashtu nuk përfitojnë nga lloji i ndarjes së inteligjencës në të gjithë bllokun ose strukturat e komandës dhe kontrollit që janë të nevojshme për të koordinuar vendosjet ushtarake shumëpalëshe. As nuk kanë qasje në financimin institucional të BE-së që është kritik për financimin e objektivave kryesore, duke përfshirë sigurinë më të fortë. Ajo që në letër mund të duket si një përparim – qeveritë evropiane që caktojnë takime shpejt – është në realitet një tjetër rast i ngatërrimit të problemeve që rrjedhin nga mangësitë sistemike.

Gjatë 75 viteve të fundit, Uashingtoni jo vetëm që ka furnizuar pjesën më të madhe të mbrojtjes konvencionale dhe bërthamore të kontinentit, por gjithashtu ka hartuar, nëpërmjet NATO-s, konsensusin strategjik të sigurisë rreth të cilit janë bashkuar shtetet evropiane. Tani, Evropa përballet me një qeveri amerikane që në rastin më të mirë është apatike dhe në rastin më të keq antagoniste dhe që duket se është e vendosur të zhvendosë në mënyrë të njëanshme barrën e sigurisë së kontinentit mbi aleatët e saj evropianë, të cilët duhet të riorganizohen për të mbushur boshllëqet. Ata kanë rënë dakord të shpenzojnë më shumë para për të ndërtuar kapacitete dhe rezerva municionesh evropiane. Por një mbrojtje vërtet evropiane kërkon koherencë strategjike se si të organizohet kjo përpjekje: ku, si dhe për çfarë qëllimesh duhet të shpenzohen këto para. Kundërshtimet e fundit nga disa shtete anëtare ndaj propozimeve të BE-së për ReArm për të rritur shpenzimet e mbrojtjes – veçanërisht ndaj markës agresive të iniciativës dhe fokusit në ndërtimin ushtarak konvencional mbi prioritete të tjera, të tilla si mbrojtja kufitare ose siguria kibernetike – ilustrojnë se si një dështim për të gjetur një terren të tillë të përbashkët mund të minojë progresin e rëndësishëm.

Rruga përpara duhet të ketë disa rrënjë në institucionet aktuale. Për shembull, strukturat e komandës dhe kontrollit të NATO-s dhe proceset e planifikimit të mbrojtjes aktualisht përbëjnë shtyllën kurrizore të mbrojtjes së Evropës, dhe levat e politikës mbrojtëse-industriale të BE-së, të tilla si kreditë dhe grantet, janë thelbësore për të organizuar në mënyrë efektive riarmatim evropian dhe ukrainas. Por këto procese mund ta çojnë Evropën vetëm deri diku. NATO nuk funksionon pa Shtetet e Bashkuara, dhe shtetet anëtare të BE-së nuk u besojnë plotësisht institucioneve të tyre në Bruksel ose njëra-tjetrës. Në fund të fundit, asnjëra organizatë nuk është krijuar për të përmbushur nevojat e shumta të sigurisë evropiane.

Një mbrojtje e përbashkët, për më tepër, duhet të bazohet në vlera dhe objektiva të përbashkëta politike. As anëtarësimi në BE dhe as në NATO sot nuk sugjeron angazhimin e një shteti ndaj nocioneve themelore të rendit liberal. BE-ja ka debatuar çështjen e anëtarëve të saj që nuk ndajnë të njëjtat vlera themelore për shumë vite, dhe kostoja e moszgjidhjes së saj tani është bërë jashtëzakonisht e lartë. Veprimet e kryeministrit hungarez Viktor Orban, të tilla si mbështetja e qëndrimeve ruse dhe pengimi i bashkëpunimit me Ukrainën, po bëhen më shkatërruese, jo vetëm për demokracinë në Hungari, por edhe për normat thelbësore të rendit liberal të Evropës. BE-ja është përpjekur më kot ta bindë qeverinë hungareze të ndreqë rrugët e saj. Praktika në zhvillim e udhëheqësve të BE-së që lëshojnë deklarata në emër të 26 shteteve – i gjithë blloku duke përjashtuar Hungarinë – nuk është as një zgjidhje e qëndrueshme. Qeveria sllovake po lëviz në një drejtim të ngjashëm me atë të Hungarisë, dhe shtete të tjera mund ta bëjnë këtë në të ardhmen. Nevojiten mënyra më radikale për t’i larguar vende të tilla nga fusha të rëndësishme të bashkëpunimit.

Anësjelltas, disa anëtarë jo-BE dhe jo-NATO duhet të jenë më afër zemrës së rendit evropian. BE-ja dhe Mbretëria e Bashkuar, për shembull, do të përfitonin nga ndërmjetësimi i një aleance të re politike dhe sigurie për të kapërcyer urgjentisht përçarjet e shkaktuara nga Brexit. Ka pasur momente bashkëpunimi, duke përfshirë mobilizimin e mbështetjes ushtarake, humanitare dhe ekonomike për Ukrainën dhe vendosjen e sanksioneve ndaj Rusisë. Një pakt sigurie relativisht modest BE-Britani është aktualisht në proces. Një mënyrë më e mirë është gjithashtu e nevojshme për të përfshirë zyrtarisht Ukrainën brenda rendit evropian. Anëtarësimi në NATO është i pamundur dhe pranimi në BE është shumë i ngadaltë, i pasigurt dhe i rëndë burokratikisht për të qenë një ndihmë e prekshme për imperativat e menjëhershme të sigurisë së Ukrainës. Brukseli është zotuar të reformojë procesin e pranimit për ta bërë atë më të shpejtë dhe më të dobishëm menjëherë, por ende nuk e ka përmbushur këtë premtim.

JASHTË TË VJETRIT

Për të siguruar autonominë strategjike dhe përfshirjen, Evropa ka nevojë për një rend të reformuar të përqendruar në bashkëpunimin e bazuar në traktate midis demokracive liberale të kontinentit, duke përfshirë si anëtarët e BE-së ashtu edhe jo-anëtarët. Ai duhet të ndërtohet rreth një strukture institucionale inovative në të cilën grupe të ndryshme shtetesh marrin pjesë në shkallë të ndryshme në të gjitha fushat e politikës. Ndryshe nga koalicionet ad hoc të vullnetshëm, ky model do të ankorohej nga një bërthamë institucionale. Çdo grup do të krijonte rregullimet e veta të qeverisjes të udhëhequra nga qeveritë e shteteve pjesëmarrëse dhe do t’i nënshtrohej mbikëqyrjes – nga një sekretariat ndërqeveritar i emëruar, ndoshta, ose një organ parlamentar i përbërë nga përfaqësues nga shtetet anëtare të grupit. Vendet do t’u bashkoheshin këtyre grupeve vullnetarisht – ndoshta përmes marrëveshjeve për fusha të caktuara të politikës – duke lejuar njëfarë mbivendosjeje në anëtarësimet në grupe të ndryshme. Shtetet nordike dhe mesdhetare me profile plotësuese të energjisë mund të bashkoheshin në një grup klimatik, për shembull. Ukraina mund të bashkëpunonte plotësisht me shtetet evropiane në politikat e jashtme dhe të sigurisë pa pasur nevojë të priste rezultatin e bisedimeve zyrtare të pranimit në BE.

Nuk ka nevojë të braktisen institucionet, ligjet dhe proceset e BE-së që funksionojnë mirë për fusha të caktuara të politikave. Për shembull, ky organ duhet të vazhdojë të qeverisë politikat teknologjike, dixhitale dhe tregtare të kontinentit. Por modeli i klasterit ofron një mënyrë për të thyer bllokimet e vazhdueshme në fusha të tjera, më të diskutueshme të politikës, siç janë mbrojtja ose veprimi ndaj klimës, duke lejuar grupet e shteteve evropiane me të njëjtat mendime të bashkëpunojnë më thellë pa kufizimin e nevojës për unanimitet në të gjithë BE-në. Megjithëse klasteret kryesore – veçanërisht ai i përqendruar në siguri – do të kërkonin një angazhim të fortë ndaj vlerave liberale demokratike, anëtarësimi i të tjerëve mund të ishte më i gjerë. Më e rëndësishmja, anëtarësimi nuk do të ishte statik: qeveritë mund të pezulloheshin ose përjashtoheshin nga klasteri nëse shkelnin normat themelore. Dhe vendimet e marra brenda një klasteri do të ishin të detyrueshme vetëm për anëtarët e atij klasteri.

Fleksibiliteti i këtij modeli mund të ndihmojë kontinentin të krijojë detyrime të qarta dhe mekanizma të përbashkët vendimmarrjeje. Ekspertët evropianë të sigurisë kanë bërë thirrje për këtë lloj integrimi për shumë vite. Megjithatë, në praktikë, politikëbërësit kanë dyfishuar përpjekjet për të mbrojtur institucionet e tyre në vend që të krijojnë një model të ri shumë të nevojshëm për rendin evropian. Shoku i pushtimit në shkallë të plotë të Ukrainës nga Rusia i shtyu evropianët të nisin një përpjekje të gjerë për riarmatim për të mbrojtur kontinentin nga pushtimi ushtarak. Shoku i sulmit ideologjik të administratës Trump kundër vlerave evropiane – i shprehur më qartë nga Zëvendëspresidenti JD Vance në Konferencën e Sigurisë në Mynih, në shkurt – i fton qeveritë evropiane të rimendojnë parametrat bazë të rendit të tyre rajonal. Është një zhvillim shumë i mirëpritur që udhëheqësit evropianë duket se po ndërmarrin hapa për të marrë më shumë përgjegjësi, por kjo nuk është e njëjta gjë me përgatitjen gjithëpërfshirëse të Evropës për një epokë të re, më sfiduese. Pa hapa të mëdhenj dhe të prekshëm, “fillimi i ri evropian” që këta udhëheqës e kanë shpallur me kaq besim ka të ngjarë të jetë një tjetër agim i rremë.

*foreignaffairs.com

Përshtati në shqip: Argumentum.al

Related- Posts

Bota

Erdoğan shpall kapitull të ri në historinë e Turqisë ndërsa grupi terrorist PKK dorëzon armët

12 Korrik, 2025
JO VETEM LAJM

Ministri Hasani në Srebrenicë për përkujtimin e 30-vjetorit të gjenocidit

11 Korrik, 2025
JO VETEM LAJM

U denoncua publikisht nga Rama për ndërtimet në Theth, prokurorja Gjeli letër KLP-së: Të mbrohet figura dhe pavarësia e magjistratëve

11 Korrik, 2025

Na ndiqni

Regjistrohu

Merr në Email Revistën Argumentum

Të fundit

Daum:”Më shumë isha ambasador i shqiptarëve tek qeveria ime”

12 Korrik, 2025
12 July 2025, Mecklenburg-Western Pomerania, Rostock: Christian Pegel (L-R), Interior Minister of Mecklenburg-Western Pomerania, and Alexander Dobrindt, German Minister of the Interior, under umbrellas at the opening press conference of the nationwide Civil Protection Day in the Hanseatic city's harbor. Photo: Bernd Wüstneck/dpa

Berlini synon të forcojë mbrojtjen civile, u bën thirrje gjermanëve të përgatiten për krizë

12 Korrik, 2025

Bisedimet për armëpushimin në Gaza pranë dështimit

12 Korrik, 2025

Ministri Hasani në Forumin e Dubrovnikut: Ballkani Perëndimor nuk është dhomë pritjeje – është pjesë e thelbit strategjik të Europës

12 Korrik, 2025

Xi Jinping i dërgon mesazh urimi Presidentit të Kiribatit

12 Korrik, 2025
Argumentum

“Argumentum”, një proces intelektual …

Na kontaktoni

[email protected]
[email protected]
[email protected]

Na ndiqni

Bashkëpunëtorë Mediatik

Regjistrohu

Merr në Email Revistën Argumentum
  • KREU
  • Politikat e Privatësisë
  • Rreth Nesh
  • Marketing & PR
  • Kontakt

© 2022 Argumentum. Të gjitha të drejtat e rezervuara | NIPT: L91415033Q

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • KREU
  • EKONOMI
  • POLITIKË
  • SOCIALE / KULTURË
  • INTERVISTA
  • OP/ED
  • RAJONI
  • MAGAZINË
  • TË TJERA
    • FOKUS
    • JO VETËM LAJM
    • REALPOLITIK
    • KINA-HORIZONT
  • English

© 2022 Argumentum. Të gjitha të drejtat e rezervuara | NIPT: L91415033Q

This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.