Komisioni Evropian ka publikuar raportet e vendeve 2023 për dhjetë vendet kandidate dhe kandidate potenciale. Këtu paraqesim gjetjet kryesore në raportin e vendit për Bosnje dhe Hercegovinën.
Për sa i përket kritereve politike, zgjedhjet u zhvilluan në tetor 2022. Përfaqësuesja e Lartë ndërhyri disa herë në çështjet zgjedhore, përfshirë mbrëmjen e ditës së zgjedhjeve, gjë që sipas OSBE/ODIHR-it kundërshtoi sigurinë ligjore.
Të gjitha organet legjislative dhe ekzekutive në nivel shtetëror dhe entiteti u krijuan deri në maj 2023. Një Këshill i ri i Ministrave në nivel shtetëror mori detyrën në fund të janarit, i mbështetur nga një koalicion qeverisës duke përfshirë SNSD, HDZ BiH dhe ‘trojka’ (SDP, NiP, Naša Stranka). Buxheti i shtetit për vitin 2023 u miratua në mars. Këshilli i ri i Ministrave ndërmori hapa të rëndësishëm për miratimin e reformave të BE-së pas dhënies së statusit kandidat: miratoi strategjinë për krimin e organizuar, një vlerësim të përditësuar të rrezikut dhe planin shoqërues të veprimit për kundër pastrimit të parave dhe financimit të terrorizmit, si dhe strategjitë. dhe planet e veprimit për migracionin dhe terrorizmin. Ai caktoi gjithashtu një organ mbikëqyrës për zbatimin e strategjisë kombëtare të përpunimit të krimeve të luftës. Pika e kontaktit me Europol filloi funksionimin më në fund në qershor 2023. Këshilli i Ministrave miratoi gjithashtu një sërë projektligjesh, veçanërisht për: integritetin në gjyqësor; parandalimi i torturës (caktimi i Avokatit të Popullit si mekanizëm parandalues kombëtar); të huajt; dhe lirinë e aksesit në informacion. Këto u miratuan nga Parlamenti në gusht dhe shtator 2023.
Një sërë vendimesh të Gjykatës Kushtetuese duhet ende të zbatohen plotësisht, duke përfshirë edhe pronën shtetërore. Gjykata Kushtetuese pezulloi ose shfuqizoi disa akte ligjore dhe politike nga entiteti Republika Srpska. Udhëheqja e njësisë e vendosur për të zbatuar ligje të tilla, megjithatë, duke rrezikuar sigurinë juridike. Asambleja e subjektit u bëri thirrje gjyqtarëve kushtetues të nivelit shtetëror të jepnin dorëheqjen dhe në qershor 2023 legalizoi mospublikimin e vendimeve të Përfaqësueses së Lartë dhe moszbatimin e vendimeve të Gjykatës Kushtetuese, duke vënë në pikëpyetje autoritetin dhe integritetin e Gjykata Kushtetuese dhe cenimi i rendit kushtetues dhe juridik të vendit. Asambletë e të dy subjekteve duhet të emërojnë gjyqtarët me shpejtësi në vendet vakante të gjyqtarëve dhe të sigurojnë përbërjen e plotë të Gjykatës Kushtetuese.
Nevojiten ende reforma kushtetuese dhe zgjedhore për të sjellë Kushtetutën në përputhje me Konventën Evropiane për të Drejtat e Njeriut, në përputhje me praktikën gjyqësore Sejdiq-Finci.
Asnjë hap nuk u ndërmor për zhvillimin e reformave socio-ekonomike në përputhje me rekomandimet e Komisionit dhe me konkluzionet e përbashkëta të dialogut ekonomik dhe financiar. Masat e vazhdueshme proteksioniste janë një çështje shqetësuese në zbatimin e MSA-së. Dialogu politik në kuadër të MSA-së u rikthye pas bllokimit të tij politik në 2021-2022. Bosnja dhe Hercegovina nuk ka zhvilluar ende një plan kombëtar për miratimin e acquis të BE-së (NPAA), siç kërkohet nga MSA.
Është bërë njëfarë përparimi në përafrimin me politikën e përbashkët të jashtme dhe të sigurisë (CFSP). Bosnja dhe Hercegovina përmirësoi ndjeshëm përafrimin e saj me politikën e jashtme të BE-së. Autoritetet dhe partitë e entitetit të Republikës Srpska mbrojtën një qëndrim neutral ndaj agresionit të Rusisë kundër Ukrainës, duke kundërshtuar përafrimin e vendit me deklaratat e BE-së dhe duke penguar zbatimin e plotë të masave kufizuese kundër Rusisë. Bosnja dhe Hercegovina ka nisur ratifikimin e dy marrëveshjeve rajonale të lëvizshmërisë dhe duhet të bëjë të njëjtën gjë për marrëveshjen për udhëtime te lira me karta identiteti.
/Argumentum.al