• SHQIPËRI
  • KOSOVË
  • MAQEDONIA E VERIUT
  • MALI I ZI
  • Revista në PDF
19 Qershor, 2025
Edicion Special
  • KREU
  • EKONOMI

    Asambleja FED Invest: Ofertë unike për financimin e qëndrueshëm dhe gjithëpërfshirës në Shqipëri

    Guvernatori Sejko në prezantimin e Raportit të Tranzicionit të BERZH 2024-2025

    Konventa e Fondacionit FII/ Shqipëria mikpret figurat më të mëdha të financës dhe inovacionit

    Banka e Shqipërisë: 4.3 miliardë euro qarkullojnë jashtë sistemit bankar

    Risi me DIVA 2025: 48 mijë lekë zbritje nga baza e tatueshme, kompensim arsimor për fëmijët nën 18 vjeç

    Sejko në takimet e FMN dhe BB: Ekonomia shqiptare po ruan trajektore të qëndrueshme

  • POLITIKË

    Shqipëria, Italia dhe Mali i Zi, 43 projekte për Adriatik më të gjelbër

    Samiti i SEECP në Tiranë, Begaj: Serbia dhe Bosnja refuzuan deklaratën përfundimtare

    Presidenti Begaj mirëpret në Tiranë Samitin e SEECP-ë: Nxitja e stabilitetit dhe prosperitetit përmes bashkëpunimit rajonal dhe integrimit në BE

    Shqipëria përmbyll Presidencën e SEECP/Ministri Hasani: “Bashkëpunimi rajonal është themel për integrimin në BE”

    Spiropali në samitin “Evropë Juglindore-Ukrainë” në Odesa: Shqipëria përkrah Ukrainës për aq kohë sa do të jetë e nevojshme

    Berisha: Dënoj me forcën më të madhe zgjatjen e hetimeve për Metën

    Unioni i Gjyqtarëve kërkon rritjen e pagave/ Reagon Kryeministri Rama: Abuzim madhor, cenon edhe Kushtetutën

    147-vjetori i Lidhjes së Prizrenit, Begaj: Trashëgimia e Lidhjes jeton në çdo përpjekje për zhvillim dhe bashkim kulturor të shqiptarëve

    Asambleja Parlamentare e SEECP/ Ministri Hasani: “Shqipëria e sheh SEECP-në si një mekanizëm rajonal gjithëpërfshirës ndaj integrimit evropian”

  • SOCIALE / KULTURË

    Siguria e gazetarëve, Metani: Bashkëpunimi me mediet, thelbësor për transparencën dhe llogaridhënien

    Java Kulturore Italiane nga 1–8 Qershor/ Një festë që bashkon Italinë dhe Shqipërinë me kulturë, muzikë, shije dhe traditë.

    UNESCO: Lugina e Vjosës të shpallet Rezervat i Biosferës

    “Çfarë na bën evropianë?”/ Hapet zyrtarisht Java e Evropës

    Muajin maj Kisha Katolike ia kushton nderimit të Shën Marisë

    1 Maji, Dita Ndërkombëtare e Punëtorëve

    113 vjet nga themelimi i Federatës Pan-Shqiptare të Amerikës “Vatra”

  • INTERVISTA

    Përmbyllja e Misionit Diplomatik/Ambasador Dancho Markovski: “Forcimi i Marrëdhënieve Shqipëri–Maqedoni e Veriut për një të ardhme të përbashkët Evropiane”

    100 Vjetori i Marrëdhënieve Diplomatike Shqipëri-Rusi: “Ambasadori A. Zaytsev flet për të ardhmen, bashkëpunimin ekonomik dhe paqen në kontekstin e zhvillimeve globale”

    EKSKLUZIVE/Ambasadorja e Kinës në Shqipëri,  Znj. Pang Chunxue: Potencial i madh bashkëpunimi mes dy vendeve!

    Ekskluzive/ Ambasadori ukrainas në Shqipëri, z.Volodymyr Shkurov: “Asgjë për Ukrainën pa Ukrainën”- Kërkojmë një Paqe të Drejtë dhe të Garantuar!

    “Shqipëria në Samitin e Klimës në Azerbajxhan: Angazhimi për Financimin e Gjelbër dhe Masat për Ndryshimet Klimatike”

    Ekskluzive/ “Negociatat – Sfida e fundit e integrimit”, një dëshmi e rrugëtimit Europian të Shqipërisë!

    Zgjedhjet për Parlamentin Europian, risitë dhe ndikimi i tyre në procesin e integrimit

  • OP/ED

    Shqipëria në Detin e Hapur të Gjeopolitikës: Koha për të rishikuar aleancat…

    Polonia, President i ri, telashe të vjetra!

    80-vjet nga Lufta e Dytë Botërore/ Historia si udhërrëfyes për të ardhmen!

    Canadian and European Union Relations Concept - Merged Flags of Canada and the EU 3D Illustration

    Erozioni i demokracisë liberale në Evropë e vështirëson kërkimin e Kanadasë për aleatë me mendësi të ngjashme.

    Akuza dhe hije dyshimi mbi Forumin e Davosit!

    Shteti në pritje dhe rivaliteti politik

    enver bytyci

    Pozita gjeopolitike e Shqipërisë dhe Kosovës në zhvillimet e sotme të vendosjes së rendit te ri botëror.

  • RAJONI
    • All
    • KOSOVA
    • MALI I ZI
    • MAQEDONI

    Kurti: Trysnia duhet bërë mbi Beogradin

    Presidentja Osmani pritet në takim nga Perandori i Japonisë, Naruhito

    Ushtria e Malit të Zi do të trajnojë ushtarët ukrainas

    147-vjetori i Lidhjes së Prizrenit, Begaj: Trashëgimia e Lidhjes jeton në çdo përpjekje për zhvillim dhe bashkim kulturor të shqiptarëve

    Ndahet nga jeta ish-kryeministri i Kosovës, Bujar Bukoshi

    Sot 26 vjet nga Marrëveshja e Kumanovës dhe kapitullimi i Millosheviçit

  • MAGAZINË

    Paris 2024/ Mundësi rus Chermen Valiev i jep Shqipërisë medaljen e parë Olimpike

    Ndahet nga jeta Agim Doçi, poeti dhe tekstshkruesi i qindra këngëve të festivaleve shqiptare

    Krijimtari dhe biznes, rrugëtimi i ndërthurur i markës së veshjeve Dren Abazi Brand

    Ndahet nga jeta “Nderi i Kombit”, aktori i mirënjohur Mirush Kabashi

    Ndahet nga jeta aktori i shquar i humorit, Zef Deda!

    Kualifikimi në Euro 2024, Rama: Faleminderit edhe njëherë 1000 herë kuqezinjve!

    Ndërron jetë në fushën e futbollit ganezi Raphael Dwamena, sulmuesi i Egnatias

    20-vjeçari Carlos Alcaraz i jep fund mbretërimit të Novak Djokovic për të fituar titullin e parë të Wimbledon.

    Ndahet nga jeta Tina Turner, mbretëresha e Rock ‘n’ Roll

  • TË TJERA
    • FOKUS
    • JO VETËM LAJM
    • REALPOLITIK
    • KINA-HORIZONT
  • English
No Result
View All Result
Argumentum
  • KREU
  • EKONOMI

    Asambleja FED Invest: Ofertë unike për financimin e qëndrueshëm dhe gjithëpërfshirës në Shqipëri

    Guvernatori Sejko në prezantimin e Raportit të Tranzicionit të BERZH 2024-2025

    Konventa e Fondacionit FII/ Shqipëria mikpret figurat më të mëdha të financës dhe inovacionit

    Banka e Shqipërisë: 4.3 miliardë euro qarkullojnë jashtë sistemit bankar

    Risi me DIVA 2025: 48 mijë lekë zbritje nga baza e tatueshme, kompensim arsimor për fëmijët nën 18 vjeç

    Sejko në takimet e FMN dhe BB: Ekonomia shqiptare po ruan trajektore të qëndrueshme

  • POLITIKË

    Shqipëria, Italia dhe Mali i Zi, 43 projekte për Adriatik më të gjelbër

    Samiti i SEECP në Tiranë, Begaj: Serbia dhe Bosnja refuzuan deklaratën përfundimtare

    Presidenti Begaj mirëpret në Tiranë Samitin e SEECP-ë: Nxitja e stabilitetit dhe prosperitetit përmes bashkëpunimit rajonal dhe integrimit në BE

    Shqipëria përmbyll Presidencën e SEECP/Ministri Hasani: “Bashkëpunimi rajonal është themel për integrimin në BE”

    Spiropali në samitin “Evropë Juglindore-Ukrainë” në Odesa: Shqipëria përkrah Ukrainës për aq kohë sa do të jetë e nevojshme

    Berisha: Dënoj me forcën më të madhe zgjatjen e hetimeve për Metën

    Unioni i Gjyqtarëve kërkon rritjen e pagave/ Reagon Kryeministri Rama: Abuzim madhor, cenon edhe Kushtetutën

    147-vjetori i Lidhjes së Prizrenit, Begaj: Trashëgimia e Lidhjes jeton në çdo përpjekje për zhvillim dhe bashkim kulturor të shqiptarëve

    Asambleja Parlamentare e SEECP/ Ministri Hasani: “Shqipëria e sheh SEECP-në si një mekanizëm rajonal gjithëpërfshirës ndaj integrimit evropian”

  • SOCIALE / KULTURË

    Siguria e gazetarëve, Metani: Bashkëpunimi me mediet, thelbësor për transparencën dhe llogaridhënien

    Java Kulturore Italiane nga 1–8 Qershor/ Një festë që bashkon Italinë dhe Shqipërinë me kulturë, muzikë, shije dhe traditë.

    UNESCO: Lugina e Vjosës të shpallet Rezervat i Biosferës

    “Çfarë na bën evropianë?”/ Hapet zyrtarisht Java e Evropës

    Muajin maj Kisha Katolike ia kushton nderimit të Shën Marisë

    1 Maji, Dita Ndërkombëtare e Punëtorëve

    113 vjet nga themelimi i Federatës Pan-Shqiptare të Amerikës “Vatra”

  • INTERVISTA

    Përmbyllja e Misionit Diplomatik/Ambasador Dancho Markovski: “Forcimi i Marrëdhënieve Shqipëri–Maqedoni e Veriut për një të ardhme të përbashkët Evropiane”

    100 Vjetori i Marrëdhënieve Diplomatike Shqipëri-Rusi: “Ambasadori A. Zaytsev flet për të ardhmen, bashkëpunimin ekonomik dhe paqen në kontekstin e zhvillimeve globale”

    EKSKLUZIVE/Ambasadorja e Kinës në Shqipëri,  Znj. Pang Chunxue: Potencial i madh bashkëpunimi mes dy vendeve!

    Ekskluzive/ Ambasadori ukrainas në Shqipëri, z.Volodymyr Shkurov: “Asgjë për Ukrainën pa Ukrainën”- Kërkojmë një Paqe të Drejtë dhe të Garantuar!

    “Shqipëria në Samitin e Klimës në Azerbajxhan: Angazhimi për Financimin e Gjelbër dhe Masat për Ndryshimet Klimatike”

    Ekskluzive/ “Negociatat – Sfida e fundit e integrimit”, një dëshmi e rrugëtimit Europian të Shqipërisë!

    Zgjedhjet për Parlamentin Europian, risitë dhe ndikimi i tyre në procesin e integrimit

  • OP/ED

    Shqipëria në Detin e Hapur të Gjeopolitikës: Koha për të rishikuar aleancat…

    Polonia, President i ri, telashe të vjetra!

    80-vjet nga Lufta e Dytë Botërore/ Historia si udhërrëfyes për të ardhmen!

    Canadian and European Union Relations Concept - Merged Flags of Canada and the EU 3D Illustration

    Erozioni i demokracisë liberale në Evropë e vështirëson kërkimin e Kanadasë për aleatë me mendësi të ngjashme.

    Akuza dhe hije dyshimi mbi Forumin e Davosit!

    Shteti në pritje dhe rivaliteti politik

    enver bytyci

    Pozita gjeopolitike e Shqipërisë dhe Kosovës në zhvillimet e sotme të vendosjes së rendit te ri botëror.

  • RAJONI
    • All
    • KOSOVA
    • MALI I ZI
    • MAQEDONI

    Kurti: Trysnia duhet bërë mbi Beogradin

    Presidentja Osmani pritet në takim nga Perandori i Japonisë, Naruhito

    Ushtria e Malit të Zi do të trajnojë ushtarët ukrainas

    147-vjetori i Lidhjes së Prizrenit, Begaj: Trashëgimia e Lidhjes jeton në çdo përpjekje për zhvillim dhe bashkim kulturor të shqiptarëve

    Ndahet nga jeta ish-kryeministri i Kosovës, Bujar Bukoshi

    Sot 26 vjet nga Marrëveshja e Kumanovës dhe kapitullimi i Millosheviçit

  • MAGAZINË

    Paris 2024/ Mundësi rus Chermen Valiev i jep Shqipërisë medaljen e parë Olimpike

    Ndahet nga jeta Agim Doçi, poeti dhe tekstshkruesi i qindra këngëve të festivaleve shqiptare

    Krijimtari dhe biznes, rrugëtimi i ndërthurur i markës së veshjeve Dren Abazi Brand

    Ndahet nga jeta “Nderi i Kombit”, aktori i mirënjohur Mirush Kabashi

    Ndahet nga jeta aktori i shquar i humorit, Zef Deda!

    Kualifikimi në Euro 2024, Rama: Faleminderit edhe njëherë 1000 herë kuqezinjve!

    Ndërron jetë në fushën e futbollit ganezi Raphael Dwamena, sulmuesi i Egnatias

    20-vjeçari Carlos Alcaraz i jep fund mbretërimit të Novak Djokovic për të fituar titullin e parë të Wimbledon.

    Ndahet nga jeta Tina Turner, mbretëresha e Rock ‘n’ Roll

  • TË TJERA
    • FOKUS
    • JO VETËM LAJM
    • REALPOLITIK
    • KINA-HORIZONT
  • English
No Result
View All Result
Argumentum
No Result
View All Result
Home OP/ED

Një “reformë” pa platformë dhe pa reformatorë në shërbimin diplomatik

5 Prill, 2019
in OP/ED
A A
Share on FacebookShare on Twitter

Prof. Fatos Tarifa

Ditët e fundit flitet shumë për fillimin e një reforme të thellë në shërbimin diplomatik të Republikës së Shqipërisë, të ndërmarrë nga zëvendësministri për Europën dhe Punët e Jashtme, z. Gent Cakaj. Vetë ky i fundit e cilëson këtë një “iniciativë reformatore”. Me anën e saj synohet që t’i jepet fund “nepotizmit, klientelizmit politik dhe korrupsionit moral” në ministrinë që z. Cakaj drejton dhe në shërbimin e jashtëm.

Tingëllon shumë bukur! Music to my ears. Më në fund—fund Nepotizmit, fund Klientelizmit politik, fund Korrupsionit moral në shërbimin diplomatik të një shteti, që është ngritur e funksionon për afro tridhjetë vite mbi baza nepotizmi, klientelizimi e korrupsioni! Pa i luftuar këto “vese kulturore” dhe këto sëmundje endemike të vetë sistemit në administratën shtetërore dhe në gjirin e shoqërisë, kërkojmë tani t’i luftojmë ato në shërbimin e jashtëm. Uroj që të ndodhë! Por, çfarë nënkupton z. Cakaj me reformim të shërbimit diplomatik?

Reformë pa platformë

Deri më sot nuk kam lexuar dhe as kam dëgjuar të flitet për ndonjë platformë, mbi bazën e së cilës do të mund të reformohej ky shërbim jetik për Republikën tonë, siç ndodhi me reformimin e sistemit të arsimit të lartë, me reformën administrative apo me reformën në sistemin e drejtësisë. Asgjë që ka thënë zëvendësministri Cakaj për reformimin e shërbimit të jashtëm deri këtë çast nuk “bie erë reformë”. “Reforma Cakaj” konsiston thjesht në largimin, ose në shkarkimin nga detyra të një pjese të personelit diplomatik apo konsullor në misionet përfaqësuese të Shqipërisë jashtë vendit, për shkak se emërimet e tyre ose kanë qenë “emërime nepotike”, ose janë bërë “jashtë kritereve të pranimit në shërbimin diplomatik” nga ministrat e jashtëm para tij.

Këtij argumenti, z. Cakaj i ka veshur një lëvozhgë narrative politike, që s’është aspak diplomatike, duke na thënë se “Shqipëria nuk është e miqve, nuk është e kushërinjve politikë apo klaneve e krushqive të kujtdoqoftë, por është e të gjithëve, pa dallim, dhe meriton të përfaqësohet nga më të dalluarit”. Kjo narrativë dhe procedurat e shkarkimit nga detyra, ose të transferimit të diplomatëve nuk janë substanciale. Fjalët janë thjesht kaq—fjalë—dhe procedurat janë thjesht procedura. Respektimi i tyre nuk kërkon ndonjë reformë në shërbimin e jashtëm, por thjesht kërkon zbatimin e Ligjit për Shërbimin e Jashtëm dhe të kritereve që përcakton ai për rekrutimin në këtë shërbim.

Ka edhe diçka tjetër shqetësuese në mentalitetin e këtij zëvendësministri të jashtëm, që lidhet me mënyrën se si e kupton ai raportin mes titullarit të shërbimit diplomatik dhe punonjësve të këtij shërbimi. Z. Cakaj është shprehur publikisht se: “Kam vendosur të shkëpus marrëdhënien me një pjesë të punonjësve që nuk përmbushin as kushtet ligjore, as kushtet minimale profesionale për kryerjen e detyrës”. Një deklaratë e tillë shpreh një mentalitet rural, paramodern, që bie ndesh me parimin weberian të organizimit e të funksionimit të administratës në një shtet modern, mbështetur mbi kritere racionale-legale. Marrëdhëniet e titullarit të ministrisë së jashtme me punonjësit e shërbimit diplomatik nuk janë marrëdhënie personale, që i pari mund t’i shkëpusë në mënyrë të njëanshme, voluntariste, thjesht me vullnetin e tij (dhe për arsyet e tij); ato janë marrëdhënie institucionale dhe rregullohen—lidhen e zgjidhen—në mënyrë institucionale, që do të thotë në mënyrë të ligjshme e joarbitrare.

Reformë pa substancë

“Reformës” së zëvendësministrit Cakaj i mungon një substancë, një thelb racional, i shprehur dhe i argumentuar qartë, që do ta legjitimonte atë. Artikulimi më i plotë që kam dëgjuar prej tij deri në momentin që shkruaj këto radhë është ky formulim absurd: “Ministria e Punëve të Jashtme, ndonëse është përfaqësuesja dhe artikuluesja e interesave të brendshme të Shqipërisë, nuk mund të shkëputet as sesi nga përgjegjësia për llogarinë e brendshme që duhet të japë për zhvillimet e jashtme”. Edhe pse nuk jam në gjendje ta kuptoj se çfarë ka dashur të thotë z. Cakaj me këtë lëmsh tautologjik fjalësh, shpresoj që ai të ketë dashur të thotë atë çka unë e kam formuluar 20 vite më parë, se “politika e jashtme më e mirë për Shqipërinë do të ishte një politikë e brendshme e mirë”. Me këtë, në kontekstin në të cilin shkruaj sot, dua të them se asnjë reformë në shërbimin e jashtëm të Shqipërisë nuk mund të kryhet e të ketë sukses nëse nuk reformojmë mbarë shoqërinë shqiptare—në radhë të parë politikën e brendshme të këtij vendi.

Një ndër gjërat e dobishme që mund të bënte Ministria për Europën dhe Punët e Jashtme në kushtet e sotme të vendit tonë, si pjesë e përpjekjeve për të reformuar shërbimin diplomatik, do të ishte që, mbështetur mbi një strategji të qartë, të mund të përcaktonte rrugë e metoda efektive për të rritur rolin e diplomacisë publike, në mënyrë që të informojë e të influencojë opinionin e huaj publik, veçanërisht atë europian, mbi transformimet e mëdha që janë kryer në vendin tonë në këto tri dekada, pas përmbysjes së diktaturës së proletariatit, si dhe mbi vlera të tilla themelore humane, si pluralizmi, toleranca fetare, demokracia etj., të cilat duke u bërë dita-ditës pjesë e realitetit politik e shoqëror shqiptar, rezonojnë me vlerat e qytetërimit europian dhe me ato të komunitetit trans-Atlantik.

Për shkak të institucioneve shtetërore të dobëta, krizave të përsëritura politike dhe mungesës së herëpashershme të stabilitetit në vend, imazhi i Shqipërisë në vendet e Bashkimit Europian ka qenë e vazhdon të jetë, përgjithësisht, jo shumë pozitiv. Përmirësimi i këtij imazhi nuk është një gjë e lehtë dhe kërkon kohë. Imazhi i një vendi është si nami i njeriut. Imazhi negativ, ashtu si dhe nami i keq, është vështirë të ndryshohet. Në krye të dikasterit që merret me procesin e integrimit europian dhe me punët e jashtme të shtetit shqiptar, z. Cakaj ka detyra e përgjegjësi shumë më të mëdha e më substanciale për të përmbushur sesa kjo “iniciativë reformatore” që po trumbeton me zhurmë çdo ditë. Një diplomaci publike efektive e Ministrisë për Europën dhe Punët e Jashtme dhe e misioneve tona diplomatike nëpër botë, por kryesisht në vendet e Bashkimit Europian, është vetëm një prej tyre dhe kërkon imagjinatë dhe aftësi të zhvilluara diplomatike, të cilat nuk krijohen vetvetiu e nuk formohen thjesht duke zëvendësuar disa diplomatë me të tjerë.

Reformë pa proces

Një platformë reformuese në sektorin e shërbimit të jashtëm do të duhej të ishte një platformë shtetërore—e diskutuar, e konsultuar dhe e hartuar me shumë kujdes nga diplomatë dhe ekspertë në fushën e politikës së jashtme, të diplomacisë, të së drejtës ndërkombëtare, të marrëdhënieve e të institucioneve ndërkombëtare, si dhe nga intelektualët publikë më të shquar të vendit. Një platformë reformuese për shërbimin e jashtëm do të duhej patjetër të diskutohej e të miratohej nga disa komisione të Kuvendit të Shqipërisë—nga Komisioni për Politikën e Jashtme, Komisioni për Integrimin Europian dhe Komisioni për Sigurinë Kombëtare—dhe të votohej në Parlamentin e Shqipërisë me konsensusin e të gjitha forcave politike të vendit, e jo të mbështetej e të duartrokitej vetëm nga kreu i grupit parlamentar të Partisë Socialiste, Taulant Balla.

Si shprehje e interesave kombëtarë më jetësorë në fushën politike, social-ekonomike e të sigurisë, parimet themelore të politikës së jashtme, që përbëjnë shtyllat mbi të cilat ngrihet e duhet të reformohet shërbimi diplomatik, duhet të përcaktohen me konsensusin e të gjitha palëve e të respektohen prej tyre. Politika e jashtme e një vendi është një barrë dhe një përgjegjësi kolosale për t’u mbajtur vetëm nga Ministria e Jashtme, për të mos thënë nga një individ i vetëm, siç mund të kuptohen fjalët e z. Cakaj, në daljen e parë publike të tij në krye të atij dikasteri, në janar të këtij viti, kur pohoi—krejt pa inteligjencë—se, nën drejtimin e tij, “politika e jashtme e Shqipërisë nuk do të ndryshojë”.

Reformë pa një synim strategjik

Cili është synimi që kërkohet të arrihet me “reformën” e z. Cakaj? Që të largohen nga shërbimi diplomatik të paaftët, “miqtë”, “krushqit politikë” apo “klanet e kujtdoqoftë” (kjo duhet bërë dhe duhet bërë serioizisht) dhe të punësohen në këtë shërbim “më të dalluarit”? Po më tej? Ç’duhet bërë që politika e jashtme dhe shërbimi diplomatik të ndryshojnë për mirë?

Si qytetar i kësaj republike dhe si një ekspert i politikës së jashtme dhe i marrëdhënieve ndërkombëtare, unë jam i interesuar të di se çfarë mendon zëvendësministri Cakaj për qëllimet strategjike afatmesme e afatgjata dhe për prioritetet e politikës së jashtme të vendit tonë, për pozitën gjeopolitike të tij në rajon, për marrëdhëniet e vendit tonë me Greqinë, me Serbinë, me Kosovën dhe zhvillimin e tyre në të ardhmen, si dhe për konjukturat gjeopolitike ndërkombëtare. Në përputhje me to, dëshiroj të di se çfarë objektivash strategjikë afatmesëm e afatgjatë mendon z. Cakaj se duhen formuluar, planifikuar e synuar të realizohen nga qeveria shqiptare, në veçanti nga ministria që atij i është besuar të drejtojë?

Formulimi i qëllimeve strategjike kërkon një vështrim të qartë strategjik dhe një perspektivë strategjike për zhvillimet e ardhshme, që t’u kushtojë vëmendje strategjike rrethanave të reja të krijuara në periudhën në të cilën jetojmë, rreziqeve strategjike (për të qenë në gjendje t’i shmangim), si dhe sfidave strategjike (për të qenë në gjendje t’i përballojmë ato). Z. Cakaj, ma ha mendja, e di se, në kohën e sotme po ndodhin ndryshime strategjike të rëndësishme, të cilat kërkojnë formulimin e koncepteve strategjike të reja dhe, mbështetur në to, konsiderata dhe analiza strategjike të informuara e largpamëse. Shqipëria ka nevojë për një mendim strategjik të kualifikuar, i cili të evidentojë nevojat strategjike të shoqërisë sonë, të parashtrohet sistematikisht në dokumente strategjikë shtetërorë të rëndësishëm, mbi bazën e të cilëve të merren vendime strategjike, që përcaktojnë drejtimet strategjike të politikës shtetërore dhe veprimet strategjike të qeverisë dhe, ipso facto, tërë veprimtarinë e Ministrisë për Europën dhe Punët e Jashtme. Të gjitha këto duhet të synojnë rritjen e shkallës së pavarësisë strategjike të vendit tonë nga kushtëzimet dhe qëndrimet voluntariste të shteteve të tjerë, si dhe të faktorëve të tjerë rajonalë e ndërkombëtarë.

Zëvendesministrin Cakaj nuk e kam dëgjuar të thotë asnjë fjalë për këto çështje substanciale të politikës së jashtme, që s’kanë të bëjnë me shkarkimin e diplomatëve apo heqjen e targave të automjeteve të konsujve të nderit.

Reformë pa reformatorë

Së fundmi, me të drejtë mund të pyesim: Kush do e bëjë reformën në shërbimin e jashtëm? Urdhërat, vendimet, udhëzimet e zëvendësministrit? Çdo reformë, përveçse kërkon një platformë të qartë, një proces vendimmarrës dhe synime të realizueshme, kërkon edhe njerëz reformatorë. Z. Cakaj thotë se këta janë “më të dalluarit”. Por kush i dallon dhe i zgjedh më të dalluarit? “Ekselenca” e tyre? Këtë kriter e përmbushin mijëra vetë—dhe jo vetëm nga radhët e atyre që janë njëzetë ose tridhjetë vjeçarë. Ekselenca është një term kaq relativ dhe kaq shumë i shpërdoruar te ne, sa me të mund të abuzohet pa fund. Unë druaj se ndër ata që janë “ekselentë”, më ekselentët, ata të vërtetët, do të mbeten jashtë sistemit të shërbimit diplomatik, sikurse ka ndodhur sa e sa herë në dikasterë të tjerë. Te ne, Miku dhe Interesi janë institucione shumë herë më të rëndësishëm sesa ligji, dhe klientelizmi triumfon më lehtë sesa meritokracia.

Por, edhe nëse supozojmë se në shërbimin e jashtëm të vendit tonë do të kemi, këtej e tutje, vetëm diplomatë të kualifikuar e të zotë, pra “më të dalluarit”, çfarë do bëjë me ta z. Cakaj, i cili, për hir të së vërtetës, ka një karrierë efemere në politikën shqiptare dhe, me çdo gjasë, nuk do të qëndrojë për shumë kohë në detyrën që i është ngarkuar? Çfarë do të reformojë ai në shërbimin diplomatik shqiptar dhe si konkretisht do ta bëjë këtë?

Pikëpyetjet janë të mëdha, ndërsa arsyet për të qenë skeptikë janë të shumta. Studentët “ekselentë” që kërkohet të punësohen në shërbimin e jashtëm nuk mund ta reformojnë sistemin. Notat 9-ta dhe 10-ta që ata kanë marrë në shkollë përkthehen në njohuri dhe në aftësi diplomatike; ato nuk janë përvojë dhe as talent diplomatik. Refoma nuk bëhet me nota të mira, aq më tepër kur notat në shkollë, ashtu si votat në zgjedhje, në Shqipëri, ende vazhdojnë të shiten e të blihen.

***

Nga sa është shprehur publikisht deri më sot, vetë z. Cakaj nuk duket se mund të jetë një reformator i sistemit të shërbimit diplomatik, por thjesht një administrator që merret me lëvizje të personelit diplomatik e atij konsullor që kanë plotësuar kohën e shërbimit në një mision jashtë vendit, ose që janë emëruar jashtë kritereve profesionalë, si dhe me heqjen e targave diplomatike automjeteve të konsujve të nderit në vendin tonë. Por këto nuk janë reformë dhe me këto, askund në botë, nuk merret titullari i ministrisë së jashtme. Me keto punë merren Drejtoria e Burimeve Njerëzore dhe Drejtoria e Protokollit të Shtetit. Një “reformë” e tillë nuk është veçse një term tjetër për të thënë “rutinë”.

Related- Posts

OP/ED

Shqipëria në Detin e Hapur të Gjeopolitikës: Koha për të rishikuar aleancat…

18 Qershor, 2025
OP/ED

Polonia, President i ri, telashe të vjetra!

8 Qershor, 2025
OP/ED

80-vjet nga Lufta e Dytë Botërore/ Historia si udhërrëfyes për të ardhmen!

8 Maj, 2025

Na ndiqni

Regjistrohu

Merr në Email Revistën Argumentum

Të fundit

A T-38 Talon flies in formation with the B-2 Spirit of South Carolina during a training mission Feb. 20, 2014, over Whiteman Air Force Base, Mo. The B-2 Spirit is a multirole bomber capable of delivering both conventional and nuclear munitions. Copyright: xpiemagsx milflic16082021 7816 ACHTUNG AUFNAHMEDATUM GESCHÄTZT

Trumpi ndoshta mund t’a godasë Iranin gjatë 48 orëve të ardhshme

18 Qershor, 2025
FILED - German Foreign Minister Johann Wadephul. Photo: Katharina Kausche/dpa

Kryediplomati gjerman sinjalizon kundërshtimin ndaj bashkimit të SHBA-së në konfliktin me Iranin

18 Qershor, 2025

Shqipëria, Italia dhe Mali i Zi, 43 projekte për Adriatik më të gjelbër

18 Qershor, 2025

Shqipëria në Detin e Hapur të Gjeopolitikës: Koha për të rishikuar aleancat…

18 Qershor, 2025

Kina hedh poshtë akuzat e pabaza të G7-s dhe kërkon respektimin e normave ndërkombëtare

18 Qershor, 2025
Argumentum

“Argumentum”, një proces intelektual …

Na kontaktoni

[email protected]
[email protected]
[email protected]

Na ndiqni

Bashkëpunëtorë Mediatik

Regjistrohu

Merr në Email Revistën Argumentum
  • KREU
  • Politikat e Privatësisë
  • Rreth Nesh
  • Marketing & PR
  • Kontakt

© 2022 Argumentum. Të gjitha të drejtat e rezervuara | NIPT: L91415033Q

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • KREU
  • EKONOMI
  • POLITIKË
  • SOCIALE / KULTURË
  • INTERVISTA
  • OP/ED
  • RAJONI
  • MAGAZINË
  • TË TJERA
    • FOKUS
    • JO VETËM LAJM
    • REALPOLITIK
    • KINA-HORIZONT
  • English

© 2022 Argumentum. Të gjitha të drejtat e rezervuara | NIPT: L91415033Q

This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.