Ndërsa COVID-19 ka ekspozuar shumë vende të pasura dhe disa vende në zhvillim për mungesën e përgatitjes së tyre për eventualitetin e një krize globale shëndetësore, ekziston një ndjenjë e fortë që tregtia e armëve do të ulet në vitet e ardhshme, pasi liderët politikë mund të zgjedhin të investoni në shëndetësi dhe rrjetin e sigurimeve shoqërore mbi armët.
Prokurimi i mbrojtjes do të marrë një vend prapa për vitet e ardhshme, pasi një rekord prej 1.9 trilionë dollarë jane në shpenzimet ushtarake globalisht në vitin 2019, pasi ekspertët dhe zyrtarët e qeverisë mendojnë se COVID-19 do t’i detyrojë qeveritë të rregullojnë përparësitë gjatë viteve të ardhshme.
“Tashmë ka një ulje të buxhetit të mbrojtjes prej 20 përqind në tremujorin e parë, i cili mund të shkojë më tej në tremujorët e ardhshëm. Prioriteti i qeverisë do të pësojë një ndryshim të madh … Kjo nuk është e kufizuar vetëm këtë vit … Shëndeti do të marrë përparësi … Mbrojtja do të marrë një goditje të rëndë, “i tha Sputnik një zyrtar i qeverisë indiane që merret me financa.
Koreja e Jugut dhe Tajlanda janë bërë vendet e para në botë që njoftojnë një ulje të shpenzimeve të mbrojtjes pas krizës COVID-19, e cila pritet të ndikojë në planet e tyre të modernizimit ushtarak.
Koreja e Jugut ka thënë se do të ulë buxhetin e saj të mbrojtjes me 2 përqind (738 milion dollarë) dhe Tajlandën me 8 përqind (557 milion dollarë). Të dy vendet do t’i drejtojnë këto para, respektivisht, një fond për lehtësimin e katastrofës dhe një paketë stimulimi.
“Ne do të analizojmë modelin e vendosur nga vendet e tjera për të zvogëluar shpenzimet e mbrojtjes,” shtoi një zyrtar qeveritar në lidhje me uljen e shpenzimeve nga Koreja e Jugut, i cili gjithashtu shtyu pagesa për pajisjet ushtarake, të tilla si aeroplanët luftarakë amerikanë F-35 Lightning II dhe sistemin luftarak Aegis.
Instituti Ndërkombëtar i Kërkimit të Paqes në Stokholm (SIPRI) – një grup studimi që mban vëmendjen në marrëveshjet globale të armëve – tha të hënën se India ka zgjeruar shpenzimet e saj ushtarake për shkak të tensioneve kufitare me fqinjët.
Më pak hapësirë për blerje kapitale
Ndërsa pagat dhe pensionet hanë gati 60 përqind të buxhetit të përgjithshëm të mbrojtjes së Indisë, është e menjëhershme që prokurimi i kapitalit të zërë një vend të pasmë.
Në krahasim me shpenzimet e Indisë për fuqi punëtore, Kina shpenzon vetëm 30 përqind të buxhetit të saj të përgjithshëm të mbrojtjes, ndërsa 40 përqind e buxhetit të përgjithshëm të mbrojtjes shkon për fuqi punëtore në SH.B.A.
“Ne duhet të racionalizojmë shpenzimet tona mbrojtëse për këtë. Shtë një betejë e gjatë që do të zgjasë të paktën për dy-tre vitet e ardhshme. Ndarja e mbrojtjes në buxhetin e përgjithshëm vjetor të vendit do të marrë një goditje pasi niveli i rritjes së PBB-së do të zbresë në 2 përqind, siç parashikohet nga Fondi Monetar Ndërkombëtar, “Laxman Kumar Behera, bashkëpunëtor i kërkimit në Institutin Manohar Parrikar për Studime dhe Analiza të Mbrojtjes, një qendër mendimi e financuar nga qeveria, i tha Sputnik.
Behera tha se aktualisht shpenzimet kumulative të Indisë për shëndetin janë rreth 3.7 përqind e të ardhurave kombëtare vjetore në krahasim me mbi 10 përqind në vendet e tjera, të tilla si SH.B.A. ose Kina
“Pas krizës COVID-19, udhëheqësit politikë kanë më shumë të ngjarë të shpenzojnë më shumë në buxhetin e shëndetit dhe rrjetin e sigurimeve shoqërore, dhe më pak për armët,” shtoi ai.
Ndërsa ekonomia është duke u rritur me një ritëm të shpejtë që nga viti 2000, India kishte filluar të forconte aftësitë e saj të luftës dhe u ngjit nga vendi i nëntë në 2010 në të tretën në vitin 2019 për sa i përket shpenzimeve ushtarake.
Edhe pas krizës financiare të vitit 2008, shpenzimet e mbrojtjes nuk morën një ulje të madhe, duke mbetur në 1.95 përqind të PBB-së në vitin 2008 para se të hidheshin përsëri në 2.35 përqind të PBB-së në 2009, që ishte më e madhe se periudha para krizës e 2005-2007.
“COVID-19 nuk bën asnjë ndryshim në bazat e politikës globale të energjisë, në të cilën interesi kombëtar mbrohet më së miri dhe avancohet nga një sistem i fortë i sigurisë kombëtare, i cili, nga ana tjetër, kërkon të mbështetet pothuajse ekskluzivisht në burimet indigjene – kapitalin tonë, talentin, industrinë dhe tregun, “i tha Sputnik Bharat Karnad, ish-anëtar i Këshillit Kombëtar të Sigurisë së Indisë dhe Profesor për Studime të Sigurisë Kombëtare, Qendra për Hulumtime të Politikave.
Import apo Blerje nga Tregu i Brendshëm?
Qeveria indiane nuk ka zgjidhje tjetër, përveç që të rishikoje me përparësi në blerjen e saj të kapitalit, pasi kostoja e fuqisë punëtore nuk ka të ngjarë të zbresë në një term të afërt.
Pasi drejtoi komandantët kryesorë për të identifikuar dhe dhënë përparësi detyrave që mund të kryheshin shpejt, Ministri Indian i Mbrojtjes Rajnath Singh të martën u drejtoi njësive të mbrojtjes në pronësi të shtetit “për të përgatitur plane emergjente për” rifillimin e operacioneve pas heqjes së bllokimit për të kompensuar për kohën e humbur të punës në masën e mundshme, dhe për të rritur prodhimin “.
“Interesi kombëtar është përparësi. Ne nuk do të injektojmë para në vendet e tjera me importin e armëve prej tyre. Ka të ngjarë të ndalojmë prokurimet ndërkombëtare për disa vjet dhe të blejmë pajisje indigjene, “i tha një zyrtari i lartë i mbrojtjes Sputnik.
India ka shpenzuar mbi 80 miliard dollarë në blerjet e mbrojtjes nga vendet e huaja që nga viti 2008, megjithë përpjekjet për të rritur prodhimin e brendshëm të vonë.
India ka importuar armë nga SH.B.A. me vlerë rreth 20 miliardë dollarë vetëm gjatë kësaj periudhe, ndërsa Rusia mbetet furnizuesi më i lartë i armëve në vend.
“Vetë-mjaftueshmëria e armëve është gur themeli për ushtrimin e sovranitetit, me anë të së cilës India metrike me politikën e saj të importeve të pakufizuara të armëve ka dështuar në pasurimin, në proces, vendet që furnizojnë armët po mbajnë industritë e tyre të mbrojtjes me vlera të larta në kurriz të Industri indiane. Qeveria e Modi, për arsye të panjohura, ka hezituar të besojë në forcat e vendit, “tha Bharat Karnad.
Sidoqoftë, megjithëse qeveria ka siguruar një bllokim të rreptë në të gjithë vendin që nga 24 marsi për të përmirësuar përhapjen e COVID-19, ajo ka lejuar që industritë e mbrojtjes të prodhojnë dhe të funksionojnë gjatë periudhës së bllokimit.
Ekspertët e mbrojtjes, njëzëri, besojnë se posti i ekonomisë COVID-19 do të sjellë patjetër gëzim për prodhuesit vendas të mbrojtjes, ndërsa firmat e huaja do të duhet të presin për urdhëra të mëdha të reja nga qeveria indiane pavarësisht tensioneve me Pakistanin./sputniknews
Përshtati në shqip: Argumentum.al