Shkencëtarët nga Universiteti Politeknik i Tomsk (TPU) dhe Universiteti Federal Ural (UrFU) kanë demonstruar efikasitet të lartë mjedisor të karburantit për termocentralet bazuar në një përzierje të llojeve të ndryshme të mbeturinave. Sipas autorëve, përdorimi i përbërjeve të tilla të karburantit në vend të qymyrit mund të zvogëlojë ndotjen e oksidit të dëmshëm të ajrit me 70%.
Përdorimi i lëndëve djegëse fosile në përmbushjen e kërkesës globale gjithnjë në rritje të energjisë gjeneron sasi të mëdha të emetimeve të mbetjeve, thanë shkencëtarët TPU. Sipas Agjencisë Ndërkombëtare të Energjisë, djegia e lëndëve djegëse fosile shkakton mbi 90% të ndotjes së botës me oksid squfuri dhe azoti, të cilat shkaktojnë sëmundje akute tek njerëzit, kafshët dhe bimët. Nga kjo shifër, qymyri është përgjegjës për 60%.
Një zgjidhje për të adresuar këtë krizë është futja e lëndëve djegëse të lëngshme që përmbajnë ujë, bazuar në nënproduktet e qymyrit dhe naftës, mbetjeve të ngurta komunale, mbetjeve të drurit dhe biomasës tjetër, thanë shkencëtarët. Sipas shkencëtarëve, përbërje të tilla mund të përdoren në termocentrale në vend të burimeve tradicionale të energjisë si qymyri dhe nafta.
Hulumtimi nga shkencëtarët e TPU dhe UrFU tregoi se përqendrimet e squfurit dhe oksidit të azotit gjatë djegies së përbërjeve të karburantit mund të ulen me 70% krahasuar me djegien e qymyrit.
“Përdorimi i karburanteve, bazuar në mbetje dhe nënprodukte industriale, jo vetëm që zvogëlon ngarkesën në mjedis, por gjithashtu mundëson riciklimin e vëllimeve të mëdha të mbetjeve të grumbulluara, duke përfshirë lëndë të parë të papërdorur, por premtuese energjikisht. Për më tepër, ndihmon në ruajtjen e lëndëve djegëse fosile të pa rinovueshme, ”tha Galina Nyashina, Asistente e Mësimdhënies në Shkollën e Kërkimit të TPU të Fizikës me Energji të Lartë.
Shkencëtarët gjithashtu përcaktuan se prania e avujve të ujit në zonën e djegies së termocentralit lehtëson shndërrimin e disa squfurit dhe azotit në forma joaktive të paafta për të formuar okside, gjë që ul më tej nivelet e ndotjes.
Gjetjet e hulumtimit u botuan në revistën akademike Science of The Total Environment.
Ekipi hulumtues synon të vazhdojë studimin e proceseve kimike dhe të djegies fizike të përbërjeve të karburantit bazuar në lëndë të parë hidrokarbure dhe mbetje për t’i përmirësuar ato më tej.